
Andrei Cerbu, fondator Drooler susține că dacă în urmă cu șapte ani, cineva i-ar fi spus că va revoluționa piața hranei pentru câini din România, probabil ar fi zâmbit și și-ar fi văzut de … fibra sa optică. Dar, la fel ca orice poveste care merită spusă, și aceasta a început dintr-o nevoie reală, o dorință de a schimbă lucrurile.
Cum a început totul?
Totul a pornit de la Focă, cățelușa mea adoptată. La început, că orice proprietar de câine conștiincios, am căutat cea mai bună hrană de pe piață. Ambalajele promiteau multe, dar ingredientele spuneau altă poveste. Lista interminabilă de conservanți, făinuri animale și aditivi m-a făcut să mă întreb:
„De ce nu există o alternativă mai sănătoasă, mai transparentă?”
Apoi tocmai pornisem primul meu food truck, cu mâncare mexicană – și pot spune este că Focă a fost cel mai răsfățat câine, cu mâncare gourmet și vită premium.
Așa a luat naștere ideea Drooler – prima mâncare gătită pentru câini din România, creată cu ingrediente reale, vizibile, și dezvoltate pe baza unui studiu științific în colaborare cu Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca. Nu a fost ușor. Într-o piață dominată de giganți ai industriei pet food, să vii cu un produs nou, autentic și diferit, înseamnă să înoți împotriva curentului.
Ce face Drooler diferit?
Drooler nu este doar hrană pentru câini. Este o declarație de transparență și respect pentru animalele noastre de companie. Folosim carne reală, legume proaspete, superalimente și condimente, toate atent selecționate. Toate sunt gătite la temperaturi de sub 90°C pentru a păstra nutrienții esențiali, apoi sunt ambalate în caserole transparente, astfel încât fiecare proprietar să vădă exact cu ce își hrănește câinele.
Mâncarea procesată din comerț a devenit normă, dar câinii nu au fost creați să mănânce granule uscate pline de ingrediente necunoscute. Drooler este o întoarcere la normalitate – la mâncare adevărată, proaspăt gătită, la fel că pentru noi, oamenii.

Cercetare – colaborare științifică – satisfacție personală
Unul dintre punctele forte ale Drooler este validarea științifică. Împreună cu Dr. Adrian Macri și echipa de la Facultatea de Medicină Veterinară din Cluj, am realizat un studiu de trei ani despre impactul hranei gătite asupra sănătății câinilor.
Rezultatele? Blană mai strălucitoare, digestie îmbunătățită, mai multă energie și chiar efecte pozitive pentru câinii cu artrită sau alergii alimentare. Această cercetare a fost necesară pentru a valida produsul și rețetele. Cu alte cuvinte, să știm exact că facem bine câinilor.
Apoi am realizat o cercetare de piață, un studiu care ne-a confirmat categoric că există o nevoie în piață pentru un asemenea produs.
Iar acum, cea mai importantă validare vine chiar de la clienți: avem 80% rată de recurentă. Adică 8 din 10 clienți comandă și a două oară. Unii dintre ei ne oferă informații că și-au tratat câinele de dermatită și chiar crezi de epilepsie. Imaginați-va bucuria mea când aflu astfel de vești. Că produsul meu pe bune îmbunătățește sănătatea câinilor.
Pornisem cu gândul să ofer o altă mâncare pentru câini. Dar iată că fără să vreau am descoperit o dietă sau poate chiar un medicament. Spuneam că dacă “mi-ar fi spus cineva acum 7 ani că voi face mâncare de câini”…dar dacă mi-ar fi spus că voi salva viața câinilor…nu e mind-blowing?
De ce acum?
Cel mai greu mi-a fost să pornesc. Startul acestui business nu a fost când m-am decis să investesc o grămadă de bani, an de an, în fabrică, în cercetare de piață sau de produs, în branding etc.
Startul a fost când chiar am vândut prima porție. Cumva am realizat că eu tot amânăm momentul lansării, sub diferite motive: că nu e site-ul perfect, că vreau să facem eveniment de lansare, că nu strălucește luna pe cer destul etc. Îmi doream să fie totul perfect. Și până la urmă am lansat așa, când încă nu aveam etichetele gata și le-am făcut la Xerox-ul din colț. Nu aveam cutii și am cumpărat sacoșe de hârtie simple. Iar primele comenzi le-am dus personal cu mășină frigorifică a unui prieten. Și etichetăm produsele pe bordură, înainte să sun clientul să-mi deschidă la interfon.
România este la începutul unei schimbări în ceea ce privește nutriția canină. Tot mai mulți proprietari sunt conștienți de importanța unei alimentații corecte pentru câinii lor. În marile orașe, tendința de a oferi o hrană mai sănătoasă este în creștere, iar Drooler este aici pentru a umple acest gol de pe piață.
Planul nostru este ambițios: să educăm, să creștem și să schimbăm percepția asupra nutriției canine. Începem cu Bucureștiul, dar ne extindem rapid în toată țară. Deja livrăm în 48 de ore oriunde în țară și în 24 de ore în București.
Drooler nu este doar un business – Drooler este o misiune.
Pot să spun că am creat Drooler și pentru perspectiva de business. Dar l-am creat și pentru că îmi pasă. Pentru că fiecare câine merită o masă sănătoasă, echilibrată și gustoasă. Pentru că transparența în industria pet food trebuie să devină un standard, și nu o excepție.
Mâncarea pentru câini nu ar trebui să fie un compromis. Drooler este dovadă că se poate altfel. Și acesta este doar începutul.
Eu chiar am reușit să creez o masă sănătoasă, cercetată, calculată și relativ ieftină, pentru câini.
Care este marea provocare pe care o întâmpinați?
E foarte greu să fii primul în piață. Este și frumos, că poți să te joci cu marketingul cum vrei. La asta lucrăm acum, la o serie de filmulețe funny care să explice mai bine conceptul nostru. E greu, pentru că timp de generații întregi, companii cu bugete de marketing cât PIB-ul României au convins oamenii că “e bine să le dai bobițe uscate, ultraprocesate câinilor tăi”. Și bate-te cu asta acum, Andrei!
Eu chiar cred că Drooler crește inclusiv speranța de viața a cățeilor. Și dacă acum suntem în deceniul cel mai focusat pe nutriție și lifestyle, la oameni, de ce nu și la câini.
Culmea este că Drooler e aproape la fel de ieftin că boabele. Și asta mă enervează cel mai tare. Am auzit hateri că spun că “dacă e ieftin, atunci și tu pui ingrediente îndoielnice”.
Oamenii în ziua de azi nu mai au încredere nici măcar în proprii ochi. Ei văd cu ochii lor bucăți adevărate de carne, afine, morcovi, alge, spirulină, peste întreg…whatever…dar nu, mai bine cumpără boabe.
Perspectiva lui Andrei Botescu (fotos sus) despre Nutriția Canină personalizată
În 2023, Andrei Botescu s-a alăturat proiectului Drooler, atras de abordarea unică a brandului – un spin-off universitar concentrat pe longevitatea animalelor de companie: “M-am alăturat echipei Drooler pentru că am văzut o oportunitate incredibilă de a contribui la ceva cu adevărat revoluționar. Ideea de a folosi știința pentru a îmbunătăți viața câinilor mi-a captat imediat interesul. Nu este vorba doar despre hrană sănătoasă, ci despre a le oferi câinilor șansa la o viață mai lungă și mai fericită.”
Un aspect esențial al Drooler este faptul că dietă este personalizată. Fiecare câine are nevoi unice, iar Drooler răspunde acestor cerințe printr-un proces inovator. Proprietarii completează un profil detaliat online despre câinele lor, iar cu ajutorul machine learning și pe baza cercetărilor de la Universitatea de Medicină Veterinară din Cluj, fiecare patruped primește un meniu personalizat, adaptat specificului său.
“Suntem într-o eră în care medicină personalizată devine un standard pentru oameni. De ce nu ar trebui să fie la fel și pentru animalele noastre de companie? Fiecare câine are un metabolism unic, alergii, preferințe și nevoi nutriționale diferite. Drooler aduce această viziune în nutriția canină, oferind fiecărui câine o dietă gândită exact pentru el.”
În viitor, Drooler își propune să extindă acest concept și mai departe, introducând suplimente alimentare personalizate pentru câini. Printr-un proces științific avansat, bazat pe analize și nevoile fiecărui animal, suplimentele vor ajută la optimizarea sănătății și longevității patrupedelor.
“Vrem că Drooler să fie mai mult decât hrană – să fie un partener de încredere în sănătatea câinelui tău. Personalizarea nutriției este doar începutul. Ne dorim să mergem mai departe, să oferim soluții adaptate fiecărui câine în parte, astfel încât să trăiască mai mult, mai sănătos și mai fericit.
Experiența mea anterioară în revitalizarea brandului de biciclete Pegas și implicarea în proiecte de micromobilitate și biotehnologie m-au învățat importanța inovației și a adaptării la nevoile individuale. Sunt pasionat de ideea de a îmbunătăți calitatea vieții, fie că este vorba de oameni sau de animalele lor de companie. Alăturarea la Drooler reprezintă o oportunitate de a aplică aceste principii în domeniul nutriției canine și de a contribui la bunăstarea prietenilor noștri necuvântători.”
Drooler nu este doar un furnizor de hrană pentru câini, ci un partener în asigurarea unei vieți sănătoase și îndelungate pentru animalele de companie, prin inovație, personalizare și angajament față de calitate.
Andrei Cerbu este un antreprenor român pasionat de inovație și nutriție canină. După 7 ani de cercetare și dezvoltare și experiențe în industria de Horeca…pentru oameni…a lansat Drooler, primul brand de mâncare gătită pentru câini din România. Cu o viziune clară și un angajament pentru calitate, Andrei își propune să reformeze industria hranei pentru animale și să aducă o alternativă sănătoasă și transparentă pentru proprietarii de câini din România.
Andrei Botescu este un antreprenor român cunoscut pentru revitalizarea brandului de biciclete Pegas și pentru contribuțiile sale în domeniul micromobilității și biotehnologiei. Pasionat de longevitate și inovație, s-a alăturat proiectului Drooler în 2023, atras de abordarea științifică a nutriției canine și de potențialul acesteia de a îmbunătăți sănătatea și durata de viață a animalelor de companie.