În primele trei luni ale anului 2015, piața auto din România a cunoscut o ușoară creștere pe toate segmentele: mașini noi, mașini second hand din import și mașini reînmatriculate. Estimările pentru acest an sunt ca tranzacțiile cu autoturisme să crească cu 10-15% față de anul trecut, cel mai important stimulet fiind Programul Rabla. Datele analizate sunt publicate de DRPCIV și interpretate de Autovit.ro.
În primele trei luni din anul 2015 tranzacțiile cu mașini noi, dar și cele reînmatriculate au cunoscut creșteri de 8% pe fiecare segment. De asemenea, piața de mașini second hand din import a avut cel mai mare avans procentual dintre cele trei segmente analizate, existând posibilitatea ca totalul anual să depășească 200.000 unități tranzacționate.
“Piața auto ar putea crește ajutată de o revizuire a calculului pentru timbrul de mediu sau o plată eșalonată a acestuia. Astfel, tranzacțiile cu mașini second hand pe plan intern ar putea reveni la o medie de aproximativ 30.000 unități vândute pe lună la fel ca în anii anteriori. De asemenea, această schimbare ar ajuta și la o revenire a pieței mașinilor noi. Evident este că blocarea tranzacțiilor din segmentul second hand nu s-a reflectat în creșterea vânzărilor de mașini noi, așa cum se așteptau inițiatorii taxei. Mai mult decât atât, de la introducerea taxei de primă înmatriculare în 2007, piața a scăzut constant până anul trecut.” spune Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.
Programul Rabla va avea un rol esențial în creșterea pieței mașinilor noi în 2015, mai ales că numărul total de tichete a crescut cu 5.000, iar cumpărătorii au posibilitatea de primire de ecobonusuri între 750 și 2.500 lei pentru mașini cu emisii reduse, pentru electrice și pentru hibride.
“O modificare a timbrului de mediu va ajuta la deblocarea tranzacțiilor auto atât pentru mașinile la mâna a doua, cât și ale celor noi. Persoanele care au posibilitatea să achiziționeze un autoturism nou, au făcut-o și o vor face în continuare. Cele care nu își permit acest lucru le vor păstra pe cele deja existente. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că proprietarii trebuie să suporte valoarea taxei de mediu. ” continuă Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.
Pe Autovit.ro, cea mai mare platformă de anunțuri auto din România, în primele trei luni ale anului 2015 ponderea mașinilor de sub 5.000 de euro a scăzut, în timp ce ponderea mașinilor de peste 20.000 euro aproape s-a dublat. În topul mărcilor de mașini second hand tranzacționate, Volkswagen râmâne lider detașat, urmat de BMW, Mercedes și Audi.