BusinessCompanii

O nouă direcție de dezvoltare pentru Viessmann în România

ambientalGrupul Viessmann își consolidează poziția în domeniul echipamentelor pentru răcire, după ce în anul 2012 a intrat în segmentul aparatelor pentru aer condiționat. Echipamentele pentru refrigerare (camere frigorifice) se adresează în special zonei de retail și domeniului HoReCa. 

“Suntem orientați către proiecte din acest sector, unde am utilat deja o serie de magazine ale lanțurilor prezente la noi”, declară Olimpiu Achim, director general al Viessmann.

În domeniul aparatelor pentru aer condiționat, produsele Viessmann au fost  bine primite de piață, vânzările ridicându-se deja din primul an la peste 1000 unități.

Un alt punct de interes pentru Viessmann sunt instalațiile pentru producția de biogaz. „Aici avem deja soluții consacrate, însă piața de biogaz este dependentă de subvenții, cum este și în cazul turbinelor eoliene. Din păcate, subvenționarea echipamentelor de cogenerare care au la bază ca energie primară biogazul nu se ridică la nivelul subvențiilor pentru energia eoliană sau solară, pentru care se acordă certificate verzi” a mai spus Olimpiu Achim.

Îmbucurătoare este și evoluția pozitivă în zona tehnologiilor regenerabile. „Vânzările noastre de  colectori solari în primele 9 luni ale anului 2014 acoperă aproximativ utilarea a 1000 de case, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă față de anul 2013” a adăugat Achim.

Potrivit lui Achim, piața în care Viessmann funcționează a dat semne de stabilizare din 2012 și de atunci compania a crescut an de an. În 2013 a atins o cifră de afaceri de 27 de milioane de euro, iar trendul s-a păstrat și în primele 9 luni ale anului, timp în care Viessmann a înregistrat o creștere de câteva procente.

„Însă, piața de centrale termice se va schimba radical în anii următori deoarece din luna septembrie 2015 va intra în vigoare normativul european cu privire la eficiența energetică a echipamentelor de încălzire. Acest aspect va avea ca efect orientarea către cazanele în condensație cu randament ridicat, în detrimentul celor convenționale care acum încă domină autoritar piața din România. În aceste condiții sustenabilitatea devine un concept practic” declară directorul general al Viessmann.

Acesta susține că aproximativ una din cinci centrale Viessmann vândute în România este o centrală în condensație, iar raportul în piață este cu totul altul, probabil că unu la zece.

Viessmann este prezentă pe piața din România din 1998, ca reprezentantă oficială a companiei germane cu același nume. Grupul Viessmann este unul dintre liderii internaționali în producerea sistemelor de încălzire. Compania înființată în Germania în anul 1917 de către Johann Viessmann, este condusa în prezent de Dr. Martin Viessmann, nepotul fondatorului. Cifra de afaceri a companiei a atins anul trecut 2,1 milliarde Euro. Viessmann numără în prezent peste 11.400 de angajați,este unul dintre principalii producători de echipamente de încălzire la nivel mondial și deține în Europa cea mai bine vândută marca de cazane de pardoseală. În România Viessmann are 60 de angajați.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button