Bahrein, o locatie favorita pentru teste in trecut, datorita climei calde de pe tot parcursul anului, gazduieste a treia cursa a sezonului unde sunt nominalizate penurile de compozitie medium si soft, dupa Australia si China. Spre deosebire de acestea, Bahrain se desfasoara insa la lasarea serii: startul este pe zi, iar sosirea dupa lasarea intunericului. Drept rezultat, temperaturile aerului si pistei tind sa scada pe masura ce se deruleaza cursa.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: “Pentru Bahrain avem aceeasi selectie de pneuri ca si in China, desi aici vremea va juca un rol mai important. Oricum, avand in vedere ca aceasta cursa se desfasoara seara, conditiile nu vor fi la fel de agresive precum cele din Malaezia – sau chiar din Bahrein din urma cu doi ani, cand cursa se derula inca in timpul zilei. O caracteristica definitorie a Bahreinului acum este reprezentata de faptul ca performanta pneurilor se schimba pe parcursul weekendului pe masura ce ne apropiem de sesiunile de dupa-amiaza. Anul trecut Marele Premiu al Bahreinului a avut un final spectaculos din cauza intrarii pe pista a safety-carului cu 10 tururi inainte de final, ceea ce a condus la o lupta stransa intre cei doi piloti ai echipei Mercedes. Este greu de anticipat ce va fi anul acesta – dincolo de faptul ca este foarte putin probabil sa ploua!”
Cele mai mari solicitari pentru pneuri:
Datorita solicitarilor asupra tractiunii Bahrain International Circuit este in special dur pentru pneurile spate: factorul limitarilor in Bahrein. Pe parcursul zilei, temperaturile ambientale tind sa fie ridicate, ceea ce creste degradarea termica, dar aceasta nu este complet reprezentativa pentru cursa.
Circuitul este inconjurat de desert, fapt care conduce la rafale de nisip pe pista, ceea ce scade nivelul de aderenta, in special la startul fiecarei sesiuni. Cand vorbim de strategie, echipele nu se vor putea baza pe aparitia safety car-ului. De cand a fost inaugurate aceasta cursa in 2004, safety-car-ul si-a facut aparitia doar de doua ori (in 2007 si 2014).
Prezenta Pirelli va creste in Bahrain odata cu runda inaugurala a sezonului pentru seria GP2, care a furnizat opt dintre actualii piloti de pe grila Formulei 1. Impreuna cu etapa de GP2 si Formula 1, numarul total de pneuri Pirelli a crescut de la 1800 la 2700, iar numarul personalului Pirelli de pe circuit de la 55 la 65.
Strategia de anul trecut si cum s-a castigat cursa: Anul trecut, rara aparitie a safety-carului cu 10 tururi inainte de final a ridicat nivelul spectacolulu si a generat o lupta interesanta pana la final. Primii sase piloti au adoptat o strategie cu doua opriri, cu Nico Rosberg optand pentru soft-mediu-soft. Germanul a reusit cel mai rapid tur la finalul cursei, dar nu a reusit sa-si depaseasca coechipierul dupa ultimul schimb. Sebastian Vettel a sosit pe patru avand o strategie diferita, fiind unul dintre cei doi piloti care au pornit in cursa cu pneurii medium.
Diferenta anticipata de performanta intre cele doua compozitii: 1,5 – 1,7 secunde pe tur.
Prognoza meteo probabila pentru cursa: Uscat si cald, cu temperaturi ambientale ce vor incepe in jurul a 29 de grade Celsius si care vor scadea pana in juruul valorii de 25 de grade Celsius in apropierea sosirii. Riscul de ploaie este foarte scazut, desi precipitatii slabe s-au mai vazut in trecut pe durata weekendului de cursa.
Echipa Pirelli isi alege numerele: #13, Francesco Romani (Seful de dezvoltare compozitii si materiale)
“Aleg numarul 13, pentru ca a fost mereu un numar norocos pentru mine. Ziua mea de nastere este pe 13, mi-am intalnit sotia pe 13 si ne-am casatorit pe 13. Astfel ca nu este greu pentru mine sa aleg!”
Pe cine urmarim pe Twitter in aceasta saptamana: @f1i.com. Pentru multi ani website-ul f1i.com a fost disponibil doar in limba franceza, dar anul acesta a fost adaugata si versiunea in limba engleza – drept urmare exista si un nou cont Twitter. Cu legaturi catre articole si interviuri, contul de Twitter este actualizat rapid cu stiri si fotografii.