Unitatea de cinci stele din Capitală Crowne Plaza (brand ce face parte din reţeaua IHG, alături de InterContinental), aflată în portofoliul omului de afaceri George Copos, va găzdui în perioada 22 aprilie-1 mai Belgian Week, un eveniment organizat împreună cu Ambasada Belgiei în România și Asociația de Afaceri Belgia – România.
Potrivit lui Franz Rattenstetter, general managerul Crowne Plaza, săptămâna belgiană se desfăşoară pentru al doilea an consecutiv şi face parte dintr-o serie de evenimente similare dedicate promovării culturii altor ţări şi a relaţiilor de business dintre acestea şi ţara noastră.
“Avem din nou o oportunitate pentru promovarea produselor belgiene şi a relaţiilor dintre cele două ţări”, a declarat oficialul CrownePlaza.
Segmentul de evenimente deţine o pondere de 40% în veniturile unităţii pe care o conduce, Rattenstetter declarând faptul că în ultimii trei ani, businessul Crowne Plaza a înregistrat un plus de 5% anual. “În ceea ce priveşte 2014, începutul anului ne demonstrează că putem avem din nou o creştere de cel puţin 5 procente”, a mai spus Franz Rattenstetter.
Evenimentul Belgian Week celebrează relațiile comerciale dintre România și Belgia. Astfel, în cadrul acestuia vor avea loc o serie de evenimente și acțiuni ce creează oportunități pentru promovarea produselor și serviciilor din ambele țări în vederea stabilirii unor noi parteneriate. În cinstea relațiilor economice de lungă durată, va fi organizată o în lobby o prezentare a companiilor petroliere belgiene prezente în România din 1898 până în 1940.
“Parteneriatul economic dintre Belgia și România este unul cu tradiție, Belgia fiind un investitor important încă din 1920. Sunt foarte încântat de evoluția relațiilor economice între cele două țări din ultimii ani și cred că o săptămâna dedicată acestor relații va duce la crearea unor noi oprotunităti de colaborare”, a declarat Philippe Beke, Ambasadorul Regatului Belgiei în România.
Potrivit reprezentanţilor CrownePlaza, Belgian Week va avea și o puternică componentă culinară, fiind dedicat iubitorilor bucătăriei belgiene sau celora care își doresc să o descopere cu această ocazie. Cei ce vor lua parte la eveniment pot alege între mese cu meniuri à la carte, set meniuri sau un Sunday Brunch ce va avea loc duminică, 27 aprilie, de la 12:30 până la ora 16:30.
Pe întreaga durată a “Belgian Week” vor avea loc și alte evenimente precum seminarii de business, acțiuni de networking și Gala Belgian Business Days.
Oficialii Asociației de Afaceri Belgia – România au declarat faptul că volumul schimburilor comerciale dintre Belgia și România a crescut cu 13% în 2013 față de anul precent, valoarea acestora fiind de peste 2 miliarde de euro.
Belgia a ajuns în doar 4 ani de la poziția 25 la poziția 12 în 2013 în topul investitorilor străini, conform FDI, creând cica 17.500 de locuri de muncă.
“România este încă o ţară atractivă pentru investitorii belgieni, în prezent fiind circa 250 de companii cu capital Belgian active din punct de vedere investiţional în România”, a mai spus Ambasadorul Regatului Belgiei în România.
Succesul de care se bucură mașinile românești în Belgia a stimulat creșterea exporturilor românești, în timp ce exporturile belgiene au crescut pe baza faptului că produsele de calitate din Belgia sunt bine primite în România.
Potrivit Ambasadorul Regatului Belgiei în România, exporturile de maşini Dacia spre Belgia au crescut cu 28% în ultimul an.
Investițiile belgiene în România au crescut substanțial în ultimii trei ani. Piețele cele mai proeminente pentru investițiile belgiene sunt cele de outsourcing și nearsourcing din București, Bihor, Banat și Iași. Belgia ocupă o poziție solidă și în sectoarele de logistică, transport intermodal, depozitare, imobiliare și centre de afaceri. Pentru producția de alimente, companiile belgiene au dezvoltat recent o politică regională care include nu numai piața românească, dar și piețe învecinate cu aceasta. Potențialul pieței locale stă la baza activității companiilor belgiene din sectorul distribuției ce include atât supermarketurile și hipermarketurile (cele mai cunoscute reţele de profil fiind Mega Image şi Cora), cât și companiile care oferă servicii.