Industria de publicitate online din România și-a desemnat astăzi câștigătorii în cadrul celei de-a doua ediții a IAB Mixx Awards România. Gala de premiere s-a desfășurat ca parte a ICEE Fest, eveniment organizat de Thinkdigital. Interactions a fost marea agenție câștigătoare a IAB Mixx Awards, cu 4 premii obținute în concurs, inclusiv premiul pentru cea mai bună campanie realizată.
Campaniile câștigătoare, în funcție de cele 10 categorii, ale IAB Mixx Awards de anul acesta sunt:
- Brand Awareness and Positioning
– ”Mega Image Virtual Garden” – Interactions pentru Mega Image
- Direct Response & Lead Generation
– ”SEAT Webshop – The online shop for new and used cars” – Interactions pentru SEAT
- Best Brand/ Product Launch
– ”Bursa binelui BCR” – Kinecto (CSR Platform Launch Campaign) pentru BCR
- Experimental and Innovative Campaign
– ”The Five to Two News” – Interactions pentru Kit Kat (Nestle)
- Cross-Media Integration
– ”Dero Clăbucel” – Mindshare pentru Unilever SCE
- Branded Content, Blogging Campaigns and PR Campaigns
– ”#apartIKEA – The Rented Apartment” Experiment – The Practice pentru IKEA România
- Mobile App
– ”Prim ajutor” – Mobile Works pentru Crucea Roșie
- Rich Media Display
– ”Călătoria Note 10.1” – Starcom & Digital Star pentru Samsung
- Best Social Media Apps
– ”Manifest pentru creativitate” – Starcom & Digital Star pentru Samsung
- Best Digital Mixx Campaign
– ”SEAT Webshop – The online shop for new and used cars” – Interactions pentru SEAT
La ediția de anul acesta a IAB Mixx Awards au fost înscrise 27 de campanii de către 13 agenții. ”Înscrierile de anul acesta au reprezentat foarte bine nivelul și interesele industriei locale. Competiția a fost destul de acerbă și s-au obținut punctaje destul de echilibrate și apropiate. Ne dorim ca anul acesta să venim în sprijinul tuturor participanților cu feedback și recomandări, informații care să le fie utile pe viitor”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv al IAB România.
Juriul IAB Mixx Awards de anul acesta a fost compus din: Răzvan Căpănescu (Chief Creative Officer at Publicis Bucharest), Adrian Boțan (VP Creative Excellence at McCann Worldgroup Central East Europe), Alex Vișa (Marketing & Online Communication Executive), Doina Costache (Head of Multiple Industries, Google Romania), Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager at Microsoft), Alina Petri (Advertising & e-business Division Director la Romtelecom) și Călin Rotăruș (Founder at BCCR).
În ceea ce privește sistemul de votare și jurizare, jurizarea a fost realizată exclusiv online, iar membrii juriului nu au avut acces la numele agenției participante, ci doar la numele campaniei și al clientului. S-au păstrat, de asemenea, criteriile de eligibilitate, și, în cazul în care un membru al juriului a intrat în conflict de interese cu agenția sau brandul, acesta nu a avut drept de vot. În momentul calculării punctajului final acumulat de o campanie, formularele de notare au fost luate aleator, fără a fi văzute și numele campaniei și/sau al clientului/ agenției. Membrii juriului au notat observații și argumente pentru fiecare punctaj acordat, iar acestea vor fi trimise ca feedback general și centralizat către fiecare agenție înscrisă în competiție.
Anul acesta, agenția de publicitate STRATEGAD a partener și susținător al IAB Mixx Awards România. ”Credem că digitalul are puterea de a schimba definitiv advertisingul aşa cum îl ştim. După acest principiu ne ghidăm în fiecare proiect pe care îl derulăm alături de clienţii noştri și acesta e și motivul pentru care am decis ca anul acesta să susținem IAB Mixx Awards, evenimentul care celebrează cele mai bune campanii și proiecte din zona advertisingului digital”, a declarat Alin Chiriac, Managing Partner STRATEGAD.