Diviziile de ciment, betoane și agregate ale grupului Carpatcement, membru al grupului internațional HeidelbergCement, au înregistrat în 2012 o cifră de afaceri cumulată în valoare de 195 milioane de euro. Cifra se situează în scădere cu 7% față de 2011, în principal din cauza condițiilor meteo extreme din primele patru luni din 2012 în contextul în care, conform datelor INS, piața totală a scăzut cu 0,2% față de 2011. În paralel, pentru 2013 compania anunță investiții de 8-9 milioane de euro și afaceri în stagnare.
Grupul Carpatcement a reușit să obțină, în ciuda diminuării cifrei de afaceri și a volumelor de vânzări, o creștere de 11% a profitului față de anul anterior, în principal datorită unor măsuri de restructurare a costurilor și a creșterii veniturilor prin mixul de produse, prin integrarea pe verticală şi prin raportul calitate-preţ echilibrat, astfel profitul înregistrat de Carpatcement în 2012 este de 36 milioane euro, cu 12,5% mai mare faţă de anul 2011 când nivelul profitului s-a situat la 32 milioane de euro.
Rezutatele obținute de Carpatcement la nivel local se înscriu în linia generală de consolidare înregistrată la nivel internațional de Grupul HeidelbergCement. Anul trecut, Grupul a reușit să obțină o creștere de până la 2% a profitului, ajungând la o valoare de 545 milioane de euro. La nivel de vânzări, HeidelbergCement a obținut o creștere de doar 1,4% din cauza cererii slabe din Europa, la care a contribuit însă creșterea volumelor în America de Nord, Asia-Pacific și Africa.
Și în 2012, grupul HeidelbergCement și-a menținut poziția solidă prin creșterea profitului operațional, în pofida trendului descendent din unele piețe, prin aplicarea mai multor tipuri de măsuri strategice: creșterea eficienței în privința reducerii costurilor interne și continuarea consolidării poziției Grupului în cadrul piețelor aflate în dezvoltare.
Investiții și realizări în 2012
În vederea consolidării poziției de lider deținute pe piața din România, grupul Carpatcement a continuat să investească în 2012 în proiecte de responsabilitate socială adresate comunităților locale și în investitii care să permită reducerea costurilor în principal a creșterii eficienței energetice prin utilizarea soluțiilor alternative pentru energie electrică și combustibili.
„Prin investițiile constante în proiecte de CSR locale, Carpatcement contribuie și susține dezvoltarea comunităților locale din comunitățile gazdă ale fabricilor companiei – Fieni, Deva și Bicaz, iar acesta este un lucru care denotă stabilitate și dezvoltare durabilă”, a declarat Florian Aldea, Director General al grupului Carpatcement și Președinte al Consiliului de Administrație al societății.
De asemenea, Carpatcement prin maximizarea eficienței sale, contribuie la dezvoltarea economică în ansamblul său fiind un contributor important prin plata de taxe și impozite de aproximativ 130 milioane lei la nivelul anului 2012 (incluzând aici Taxe salarii, plata TVA, Taxe locale, redevențe, impozit profit, etc). Acest lucru dovedește importanța grupului Carpatcement în stabilitatea și evoluția economiei românești.
Utilizarea soluţiilor alternative, combustibili alternativi proveniţi din deşeuri cu prioritate din surse interne, fără impact asupra calităţii produselor şi a mediului, înscrie compania în trendul general european de implicare socială şi responsabilitate prin asumarea rolului de depoluator și de conservare a resurselor. Acest rol a fost recunoscut în cadrul competiției “CSR Black Sea Awards”, unde Carpatcement a câștigat premiul pentru cel mai bun proiect din categoria “Alternative Energy”. Compania a participat în concurs cu proiectul de utilizare a combustibililor alternativi în cele 3 fabrici de la Bicaz, Deva şi Fieni. Alături de Carpatcement au participat în cadrul competiţiei şi companii din ţările Mării Negre precum: Ucraina, Turcia, România, Rusia, Georgia, Bulgaria, Azerbaijan şi Armenia.
La începutului anului 2013, a avut loc o schimbare importantă în structura managerială a grupului Carpatcement, respectiv numirea în funcția de Președinte al Consiliului de Administrație al societății a lui Florian Aldea, Director General al Carpatcement Holding SA. Decizia de schimbare la conducerea companiei este în concordanță cu strategia pe termen lung a grupului HeidelbergCement și este una în direcția stabilității, continuității, încrederii și recunoașterii profesionale a managerilor români.
Previziuni pentru 2013
Referitor la evoluția pieței cimentului în 2013, Florian Aldea declara: ”În măsura în care lucrările de infrastructură se vor situa la nivelul anului 2012, ne așteptăm la o stagnare a pieței, având în vedere faptul că nu se întrevede o evoluție pozitivă a puterii de cumpărare a populației. Dacă ritmul lucrărilor de infrastructură va scădea, atunci este posibil ca această scădere să se reflecte într-o scădere a pieței cimentului în 2013.”
În ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri a grupului Carpatcement în 2013, Florian Aldea declară: “Sperăm într-o reașezare a situației macroeconomice și de relansare economică a țării începând cu acest an și, de asemenea, pe o piață care depinde foarte mult de condițiile meteo, sperăm că vremea va fi favorabilă, astfel încât lucrările din construcții să poată fi demarate mai devreme comparativ cu anul 2012. Ar fi bine dacă anul acesta volumele vândute s-ar menține la nivelul anului trecut.”
Carpatcement Holding, parte a grupului german HeidelbergCement, este unul din liderii pieţei de ciment din România. HeidelbergCement Group este lider mondial pe piaţa de agregate şi un important jucător în domeniul cimentului, betonului şi altor activităţi conexe, ceea ce îl poziţionează printre cei mai mari producători de materiale de construcţii din lume. Compania are peste 52.000 de angajaţi în 2.500 de locaţii, în peste 40 de ţări.
Cu un total al investiţiilor de peste 450 milioane euro, HeidelbergCement este unul dintre cei mai importanţi investitori germani din România. În ţara noastră, Grupul este prezent în producţia de ciment, betoane şi agregate prin companiile CARPATCEMENT HOLDING, CARPAT BETON, respectiv CARPAT AGREGATE.