Primăvara a început să dea semne pozitive, așa că mulți șoferi probabil se gândesc deja la achiziționarea unor anvelope sigure de vară.
Cu toate că investiția în anvelopele de vară de înaltă calitate este una substanțială, alegerea unor modele premium poate fi o opțiune mai sigură și mai accesibilă pe termen lung.
Temperaturile au început în sfârșit să crească, așa că Goodyear recomandă șoferilor să treacă la echipamentul de vară. Alegerea anvelopelor potrivite afectează extrem de mult distanțele de frânare, care pot fi de până la 15 metri pe un drum umed la 80 km/h și de 7 metri pe un drum uscat la 100 km/h.
Totodată, teste recente au arătat că la frânarea pe un drum umed, în temperaturi de 15 °C și la 80 km/h, anvelopele de iarnă au o distanță de frânare cu aproximativ doi metri mai mare decât cele de vară. 2
Parcurgi o distanță de două ori mai mare cu anvelopele premium
Revista germană Auto Bild a comparat potențialul a 20 de anvelope de vară și a clasat pe primul loc modelul premium Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, care au rezistat unei uzuri de 63.200 de kilometri. Ceea ce înseamnă mai mult decât dublul kilometrilor care pot fi parcurși cu anvelopele care se află pe ultimul loc din acest clasament.3
Auto Bild a comparat și prețul per 1.000 de kilometri a 20 de anvelope, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 dovedindu-se și în acest caz cea mai ieftină variantă, la 8,70 euro pe 1.000 km. Adică aproximativ jumătate din prețul mediu pe 1.000 km al ultimelor șapte anvelope din clasament, care a fost de 16,15 euro.4 Cu alte cuvinte, anvelopa Goodyear a avut un durată de viață (calculată până la uzura benzii de rulare permisă de lege) care, atunci când este raportată la preț, depășește toată concurența.
Întreținerea corectă prelungește durata de viață a anvelopelor și ajută șoferii să facă economii
Cu o întreținere adecvată, șoferii pot obține cele mai bune rezultate folosind anvelopele premium, ceea ce îi ajută chiar să economisească bani pe termen lung.
Prin urmare, Goodyear recomandă șoferilor să verifice în mod regulat dacă anvelopele sunt intacte și să se asigure că adâncimea benzii de rulare nu este mai mică decât cea legală. Anvelopele uzate sunt deosebit de periculoase în condiții de ploaie, când banda de rulare poate să nu se dreneze corespunzător.
De asemenea, se recomandă verificarea presiunii din pneuri cel puțin o dată pe lună, deoarece anvelopele dezumflate duc la un consum mai mare de combustibil, la o uzură mai rapidă și la deteriorarea anvelopei. Este important să se respecte recomandările producătorului auto privind umflarea și să nu se conducă niciodată cu anvelope cu un indice de încărcare mai mic decât cel recomandat.
Durata de viață a anvelopelor se prelungește, de asemenea, prin conducerea constantă pe un traseu eficient, evitând bordurile și gropile de pe carosabil.
Anvelope mai rezistente, pentru o deplasare mai silențioasă, inclusiv pentru vehiculele electrice
Pentru a le oferi șoferilor de vehicule electrice performanțe optime, un condus mai silențios și o durată de viață prelungită a anvelopelor, Goodyear a dezvoltat o gamă de tehnologii pretabile mașinilor electrice și vehiculelor cu alte sisteme de propulsie.
Tehnologia SoundComfort asigură reducerea cu până la 50% a zgomotului generat de interacțiunea dintre anvelope și șosea5, ceea ce face ca șofatul să fie mai liniștit și mai confortabil. Tehnologia Mileage Plus prelungește durata de viață a anvelopelor prin creșterea numărului de kilometri ce pot fi parcurși până la uzura maximă permisă, în timp ce tehnologiile de reducere a rezistenței la rulare contribuie la scăderea consumului de energie și extinderea autonomiei.
Goodyear este unul dintre cei mai mari producători de anvelope din lume, cu peste 71.000 de angajați și 55 de fabrici în 22 de țări din întreaga lume. Cele două centre de inovare ale companiei, din Akron, SUA și Colmar-Berg, Luxemburg, sunt dedicate dezvoltării celor mai avansate produse și servicii care stabilesc standardele în industria de anvelope în materie de tehnologie și performanță. Pentru mai multe informații despre Goodyear Corporation și produsele sale, vă rugăm să vizitați www.goodyear.com/corporate.
————————————————–
1 Testul anual de anvelope al revistei AutoBild 2023 – comparație între 50 de modele de anvelope, în ce privește frânarea pe carosabil umed, la 80 km/h și frânarea pe carosabil uscat la 100 km/h; dimensiunea anvelopelor de test a fost 225/45R18 și vehicul de testare a fost un BMW Seria 3.
2 Test intern Goodyear – frânare pe carosabil umed la 80 km/h: anvelopa Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 comparată cu Goodyear UltraGrip Performance 3 la 15 °C; o dimensiune a anvelopei de 225/45R17; vehicululul de testare a fost un Golf 8, Mireval 2024.
3 Testul anual de anvelope al revistei AutoBild din 2023 – o comparație între 20 de modele de anvelope în ce privește numărul de kilometri ce pot fi parcurși până la uzura maximă.
4 Testul anual de anvelope al revistei AutoBild din 2023 – comparație între 20 de anvelope, în ce privește prețul pe km (EUR/1.000 km).
5 În funcție de tipul de vehicul, de viteză și de tipul de drumului. Pe baza măsurătorilor interne ale vehiculelor aflate în circulație. Teste efectuate de inginerii Goodyear în februarie 2018, ianuarie 2018, noiembrie 2017 și octombrie 2011 în Luxemburg. Dimensiunile anvelopelor au fost de 225/55R17 pe vehiculele de testare VW Passat Alltrack și Ford Kuga și 255/45R18 pe Audi A7.