BusinessCompanii

Afaceri de 450.000 de euro pentru Data Revolt, la un an de la înființare

Data Revolt aniversează primul an de activitate, un an ce a însemnat confirmarea unei idei – data marketing – precum și a unui nou mod de abordare a performance marketing-ului, construirea echipei, identificarea de soluții pentru clienții din portofoliu, multe întâlniri și călătorii de afaceri, precum și intrarea în hub-ul de tehnologie și comunicare Cloud Connection din Elveția, în care ocupă exclusiv zona de data & performance.

Data Revolt a debutat în urmă cu un an pe piața din România, poziționându-se drept o agenție de data marketing, care implementează principiile aferente și care vorbește de performance ca acțiune abia după analiza business-ului și a datelor.

Fiind o agenție axată pe introducerea și folosirea datelor în procesele de performance marketing, Data Revolt a ajuns să colaboreze cu diverse tipuri de companii, fiecare cu cerințe și obiective diferite. Printre acestea se numără companiile mari, unde prioritară este integrarea datelor în procesul decizional, în setarea obiectivelor și în implementarea strategiilor de digital. Acestea sunt urmate de business-urile de mari dimensiuni, active în zona de e-commerce, din industrii precum fashion sau home&deco, unde organizarea datelor este cu atât mai complexă (un exemplu fiind prezența în mai multe țări) cu cât calitatea lor și insight-urile generate de acestea au un efect direct în deciziile de business luate. Totodată, în portofoliul Data Revolt se numără companii medii din e-commerce, care vor să migreze către un proces de (performance) marketing, corelat cu date din business, dar și start-up-uri, unde contează crearea unei structuri și stabilirea activităților în scopul creșterii accelerate.

În prezent, Data Revolt însumează peste 50 de clienți, atât din România, cât și din străinătate. Încă de la început, aceștia s-au orientat și către piața internațională, iar, la momentul actual, clienții internaționali provin din Elveția, Franța, Dubai și Statele Unite ale Americii. Diferența este dată de piața internațională, unde există o deschidere și o nevoie mult mai mari către folosirea datelor în luarea deciziilor de marketing, dată, în special, de dimensiunea business-urilor sau de gradul lor de maturitate. Acest tip de abordare este prezent și în România, însă într-o proporție mult mai mică.

În portofoliul de clienți al Data Revolt identificăm nume sonore. Printre aceștia, din piața din România regăsim Orange, Imobiliare.ro, Fashion Days, Vivre, Catena, Superbet, Autoeco, L’oreal (Kiehl’s), Noriel, Stemsure, Murmur, Edenred sau eJobs, iar din străinătate Fleurop, cea mai mare florărie online din Europa, Denner, Dr. Duenner sau The Gate Middle East din Dubai.

Data Revolt a evoluat rapid, ajungând, în primele 12 luni, la o cifră de afaceri de 450.000 de euro, acest ritm de creștere fiind vizat și pentru următoarea perioadă.

Data Revolt livrează un produs integrat, care conține strategie și setup în colectarea datelor (Analytics/GTM), campanii de performance și programmatic, integrare de platforme (e-commerce, remarketing, mobile), development și automatizare, auditare și consultanță, raportare customizată pe indicatori de marketing, comercial și tehnic. Pe viitor, își propun să transforme toate cunoștințele acumulate în tool-uri de suport și automatizare pentru marketerii digitali.

Toate acestea nu ar fi fost posibile fără o echipă pe măsură, care s-a dublat în acest an, criteriul din spatele creșterii fiind motivația și responsabilitatea îndeplinirii obiectivelor trasate. În prezent, echipa Data Revolt este formată din 16 oameni, printre care se numără specialiști seniori în e-commerce, Analytics, Pay per click, SEO, comunicare și programare. Aceștia au construit și experimentat în alte business-uri modelul „data marketing”, perspectivele date de experiențele trecute ale acestora fiind un avantaj în crearea unui produs mai bun – la intersecția dintre date și performance marketing.

„Companiile care folosesc datele în deciziile de marketing (așa numitul data driven marketing) au șanse mai mari de a înregistra profitabilitate și, implicit, o creștere a vânzărilor (prin creșterea ratei de retenție, de exemplu) față de competitorii lor. Data Revolt vine cu knowledge și structura prin care companiile pot trece în zona de data driven marketing, precum și la realizarea campaniilor de performance marketing fundamentate pe aceste decizii”, a declarat Cosmin Nastasă, cofondator Data Revolt.

Data Marketing – o piață relativ nouă

Data Revolt activează pe o piață cu o concurență puternică, cea a agențiilor de performance marketing. Totuși, pe piața de date nu există încă mulți jucători, Data Revolt având drept obiectiv, încă de la început, implementarea principiilor de data marketing. Așadar, în timp ce piața de performance are o valoare ridicată, piața de date și analytics are o valoare scăzută, dar și un potențial uriaș. Data Marketing câștigă tot mai mult teren și în fața marketerilor din marile companii, în cazul cărora publicațiile de specialitate relevă faptul că peste 33% din marketerii de top se concentrează pe tehnologii care să le permită, prin colectarea de date, o mai bună înțelegere a consumatorului în contextul business-ului.

Apariția Data Revolt și poziționarea ca data marketing agency vin tocmai din nevoia unei noi perspective în abordarea creșterii business-urilor prin marketing digital, obiectiv la care au lucrat în primul an de activitate și care este vizibil și prin rezultate. Pentru următorul an, Data Revolt își propune, în primul rând, să ducă mai departe conceptul de „data marketing”, cu o echipă puternică în spate, și vizând, mai întâi de toate, deschiderea clienților și soluțiile pe care le pot dezvolta împreună.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button