În T2 2014, COSMOTE România și-a continuat parcursul stabil, consolidându-și poziția pe piață şi înregistrând creșteri în ceea ce privește cei mai importanți indicatori. Datorită portofoliului complet care adresează segmentul B2B, S1 2014 a fost o altă perioadă productivă pentru baza de clienți business a companiei, aceasta înregistrând o creștere de 10,1%, comparativ cu S1 2013. De asemenea, în T2 2014 versus T2 2013, veniturile din modemurile 3G au crescut cu 36,4%.
La finalul lunii iunie 2014, baza totală de clienți (inclusiv Zapp) s-a menținut la 6 milioane, iar baza de clienți postpaid a ajuns la 26,2%, în creștere cu 0,9 pp în T2 2014, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, în principal datorită portofoliilor complete de produse și servicii dedicate clienților rezidențiali. Baza de abonați a fost influențată pozitiv de strategia companiei de a promova intensiv terminalele de tip smartphone alături de planul tarifar COSMOTE Free L, care oferă tuturor clienților prețuri accesibile pentru acest tip de telefoane.
Veniturile totale în S1 2014 au rămas stabile în comparație cu S1 2013, ajungând la valoarea de 219,8 milioane euro. Pro Forma EBITDA (câștigurile operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor) a scăzut cu 3,3%, ajungând la 52,6 mil. Euro în S1 2014 versus S1 2013, afectată parțial de tarifele de interconectare reduse. Marja Pro Forma EBITDA s-a redus cu 0,9 pp în S1 2014 față de aceeași perioadă a anului 2013, fiind de 23,9%.
Față de S1 2013, în S1 2014, ARPU (venitul mediu per utilizator) a scăzut cu 0,15 euro ca urmare a diminuării valorii ARPU pentru apelurile primite.
“Datele financiare aferente primei jumătăți a anului sunt solide. Creșterea pe segmentele cheie reflectă eforturile noastre de a obține rezultate conform strategiei, în pofida măsurilor economice impuse, precum taxa pe infrastructură, care au un impact negativ direct și semnificativ în operațiunile noastre. De asemenea, impactul scăderii tarifelor de interconectare din acest an asupra indicatorilor cheie de performanță pentru segmentul mobil este contrabalansat de creșterea solidă pe segmentul B2B. Obiectivul nostru de a ne consolida poziția de lider pe acest segment este susţinut de o creștere de două cifre a veniturilor din soluțiile de sisteme. Segmentul TV și-a păstrat cursul ascendent, atât în ceea ce privește veniturile, cât și numărul de clienți. Ofertele avantajoase au dus la creșterea bazei de clienți postpaid, iar vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o ascensiune fulminantă. Aceste rezultate reprezintă o bază solidă pentru ambele companii prin care își consolidează poziția pe piață”
Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și COSMOTE România
În T2 2014 versus T2 2013, traficul de date a înregistrat o creștere spectaculoasă de 87%, în timp ce numărul utilizatorilor de date mobile a rămas stabil. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone și-au menținut creșterea constantă în T2 2014, înregistrând o creștere semnificativă de 100% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013. În primele șase luni ale acestui an, baza de clienți 3G a COSMOTE România a crescut cu 42%, în comparație cu S1 2013. Aceste rezultate pozitive sunt legate de strategia companiei de dezvoltare a rețelelor 3G, 3G+ și 4G, angajament permanent al companiei față de clienții săi.
COSMOTE România oferă acoperire 4G pentru 90% din populația Capitalei, alături de Otopeni, Bragadiru, Jilava, Valea Prahovei (stațiunile Sinaia, Bușteni, Predeal) și 13 reședințe de județ: Ploiești, Cluj, Iași, Bacău, Suceava, Botoșani, Piatra Neamț, Constanța, Brăila, Galați, Buzău, Satu Mare, Baia Mare. Totodată, compania oferă o rețea de date 3G de înaltă calitate, cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps în 267 de orașe și peste 4.800 de localități din România, acoperind aproximativ 72% din populație. În plus, clienții se pot bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în HSPA+ în 307 orașe din țară. În total, serviciile 3G acoperă aproximativ 80% din populația României.
La finalul T2 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicații pentru aproximativ 15,5 milioane de clienți din Europa de Sud-Est.