BusinessCompaniiInvestitiiStartup

Un român vrea să pună stăpânire pe spaţiul ex-sovietic

IFLa doar 33 de ani, tânărul antreprenor brașovean Horaţiu Ţepeş conduce un business cu ţiglă metalică de circa 17 milioane de euro în 2012 și vizează extinderea în spațiul ex-sovietic. Totul se poate întâmpla în circa trei ani de zile. Țepeș nu neagă nici o posibilă investiție în Slovacia, după ce în 5 ani de zile, investiţiile totale în compania BILKA Steel se cifrează la 5,5 milioane de euro, finanţate parţial printr-un credit bancar, dar şi cu fonduri europene. Până atunci, în 2014, antreprenorul are de gând să aloce un milion de euro într-o linie pentru un produs nou.

Cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică) a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 74 milioane de lei, în creștere cu 60% față de 2011. Conform studiilor oficiale, BILKA Steel a avut anul trecut o cotă de 15% din piața de ţiglă metalică. Piața autohtonă de învelitori metalice care s-a ridicat anul trecut la 66 milioane de euro, în scădere cu aproximativ 3% față de anul precedent.

Țepeș susține că dezvoltarea accelerată a BILKA Steel a fost susţinută an de an cu investiți în mijloace de producție şi în divesificarea gamei de produse, fapt care oferă clientului final un sistem integrat pentru învelirea casei sau a oricărei construcţii, rezidenţiale sau industriale.

Horațiu Țepeș, Bilka SteelDe-a lungul timpului, din 2007 de când am demarat activitatea la BILKA Steel şi până în prezent, am investit permanent în dezvoltarea  companiei. Pentru ca în 2012 să putem vinde peste 2 milioane de mp de tiglă metalică efortul investiţional s-a ridicat la peste 5,5 milioane de euro”

Horațiu Țepeș, proprietar BILKA Steel

Încă din 2007 când BILKA era importator de acoperișuri metalice și mai târziu, în 2008, când compania a devenit producător, am înregistrat creșteri substanțiale an de an.

Horațiu ȚepeșAm încheiat 2007 cu 2 milioane de lei şi cu doar 2 angajați, iar după 5 ani am ajuns la 74 milioane lei și la un număr de 64 de angajați. Premisele acestei creșteri au stat în planul de investiţii şi în abordarea corectă a afacerii cu privire la distribuitori şi la clientul final, însă a fost foarte importantă şi resursa umană. Ne lăudăm cu faptul că media de vârstă a echipei de vânzări este demnă de invidiat chiar și pentru o echipă de fotbal, anume 27 de ani”

Horațiu Țepeș, proprietar BILKA Steel

La finalul lui 2012, BILKA Steel a ajuns să-şi vândă produsele la nivelul ţării prin intermediul a 500 de dealeri stabili. „Anul trecut am avut clienţi direcţi aproximativ 1300 de companii, iar pentru acest an ne propunem dezvoltarea reţelei de distribuţie, însă asta doar în anumite zone ale ţării, unde credem că putem avea o poziţie mai bună” declară Horațiu Țepeș.

BILKA Steel a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o cifră de afaceri de 31 milioane lei, în creștere cu peste 28% față de aceeași perioadă a lui 2012. Pentru sfârșitul lui 2013 reprezentantul BILKA estimează o creștere similară cu cea din prima jumătate a anului, cu vânzări de aproximativ 3 milioane mp de ţiglă metalică, un record absolut pentru orice producător din piaţa autohtonă.

BILKA STEEL a avut în 2012 afaceri de 74 milioane de lei.  Pe lângă producătorul BILKA STEEL, alte două companii activează în domeniul construcţiilor: HG Construct cu sediul în Făgăraş şi BILKA Transilvania cu sediul în Cluj se ocupă de distribuţia și montajul produselor marca BILKA.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button