Sud-coreenii de la Samsung au fost detronaţi de gigantul america Apple ca brand principal pe piaţa chineză de smartphone-uri, anunţă China Brand Research Center într-un raport întocmit pe 2014.
Astfel, în indexul Brand Power, compania coreeană a căzut de pe primul loc al clasamentului celor mai puternice branduri din sectorul mobil chinez, poziţie pe care o deţinea din 2012.
Topul din acest an a fost întocmit printr-un sondaj de opinie în care au fost chestionate 13.500 de persoane din 30 de oraşe chineze, şi s-a desfăşurat în perioada august 2013-ianuarie 2014.
Potrivit companiei de cercetare de piaţă, Samsung nu a mai reuşit să-şi păstreze prima poziţie în clasament din cauza focusului pe care compania a început să-l aibă tot mai mult spre câştigarea unei cote cât mai mare de piaţă, lăsând deoparte iniţiativele care îi asigură loialitatea consumatorilor. Comparativ cu 2013, Samsung a crescut cu 24,6 puncte, la 566,6 puncte, dar nu a reuşit să prindă din urmă cel mai mare competitor, Apple, care a reuşit un scor de 586,5 pe segmentul de mobile.
În schimb, producătorul sud-coreean a reuşit să rămână, pentru al patrulea an consecutiv, pe primul loc în segmentul destinat televizoarelor color (China Brand Research Center a introdus acest segment în 2011), clasându-se tot pe locul 1, pentru al treilea an la rând, şi pe nişa monitoarelor.
În ceea ce priveşte clasamentul întocmit pentru aparate foto, camere digitale şi laptorpuri, Samsung a fost pe locul 3 ca brand.