In Romania aproape jumatate din volumul primelor de asigurare este subscrisa prin brokeri, dupa mai multi ani de crestere constanta. Trendul s-a mentinut chiar si in conditii de scadere a pietei totale. Care sunt tendintele in domeniu?
Cum functioneaza lucrurile pentru companii?
Pentru segmentul corporate procentul de asigurari intermediate este mult mai mare. Motivatia este simpla: servicii in plus pentru aceiasi bani sau chiar mai putini. O companie isi doreste sa beneficieze de cunostintele furnizorului in care vrea sa aiba incredere si care sa fie disponibil fata de nevoile sale mai mult de 100%.
Concret, un broker profesionist ofera multiple variante pentru asigurarea aceluiasi gen de risc, ofera sugestii pentru reducerea expunerii la anumite riscuri, informeaza corect clientul cu privire la ce acopera si ce nu acopera asigurarea, este familiarizat cu activitatea companiei pe care o va reprezenta, negociaza in interesul clientului. Bineinteles, are toate autorizatiile de functionare valabile conform normelor legislative in vigoare.
Cum poate fi ales brokerul care poate indeplini rolul de partener?
Pentru a maximiza avantajele colaborarii cu o companie de intermediere in asigurari, inainte de selectie pot fi adresate cateva intrebari cheie.
Iar pentru acest lucru ne-a ajutat Luiza Maria Ana, Claims Executive la Gras Savoye Romania.
Luiza Maria Ana este Specialist Daune in cadrul Gras Savoye Romania si are o experienta de 10 ani in domeniul asigurarilor.
1) Ce limita are asigurarea de raspundere civila profesionala a brokerului?
Prin lege, brokerul de asigurare are incheiata o asigurare de raspundere civila profesionala. Cu cat limita de raspundere este mai mare cu atat nivelul de protectie financiara este mai mare in eventualitatea in care, din neglijenta, brokerul va aduce prejudicii.
2) Cum se va desfasura concret relatia de colaborare?
Este foarte important cum veti comunica cu brokerul? Cat de des? Ce termen de raspuns va garanteaza pentru solicitarile dvs.?
Brokerul de asigurare ar trebui sa tina legatura cu dvs. in mod regulat, fie prin telefon, email, intalniri. In baza acestei comunicari, el trebuie sa fie pro-activ in recomandarea anumitor modificari sau completari la politele dvs, in funcție de schimbarile din piata sau din structura companiei.
3) Care este disponibilitatea broker-ului dupa orele de program si in weekend?
Acest lucru este esential in situatiile de urgenta cand veti avea nevoie de consiliere. Un exemplu este cazul in care intervine o dauna si aveti nevoie de recomandari si de informatii concrete legate de acoperiri si de constatarea pagubelor.
4) Ce servicii va poate oferi in caz de dauna?
Brokerul ar trebui sa va ofere consultanta pe tot parcursul solutionarii dosarului, avand in vedere ca acest proces este foarte anevoios si implica un consum ridicat de energie si timp.
5) Ce referinte are brokerul de la clientii pentru care lucreaza?
Solicitarea de recomandari de la clientii existenți ai broker-ului este cea mai buna modalitate de a verifica reputatia companiei care urmeaza sa va consilieze in perioada urmatoare.
6) Cum este remunerat broker-ul pentru serviciile prestate?
Societatile de intermediere in asigurari castiga din comisioane platite de catre companiile de asigurari sau lucreaza pe o structura de fixa de remuneratie. In primul caz valoarea se regaseste in pretul politei, in al doilea caz serviciul este platit direct de client.