BusinessCompanii

Trending: Goodyear raportează profit în creştere cu peste 50% în T3

Goodyear_detaliu_anvelopaCompania Goodyear Tire & Rubber Co., unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa internaţională de profil, a raportat un profit net cu 51% mai mare în cel de-al treilea trimestru al anului 2013, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

“Rezultatele obţinute în cel de-al treilea trimestru al anului, anunţate la doar câteva săptămâni după Ziua Investitorului, demonstrează creşterea continuă şi sustenabilă a câştigurilor Goodyear, precum şi punerea în aplicare de o manieră disciplinată a tot ceea ce este necesar pentru atingerea şi chiar depăşirea obiectivelor propuse pentru 2013,” a declarat Richard J. Kramer, preşedinte şi CEO.

Toate cele patru subsidiare regionale ale Goodyear au atins venituri operaţionale mai mari în acest trimestru comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu un venit record pe segmentul operaţional în America de Nord. Alte trei subsidiare au raportat vânzări de anvelope mai mari în raport cu cifrele anunţate anul trecut.

“Ne aşteptăm să înregistrăm un venit record pe segmentul operaţional, de peste 1,5 miliarde de dolari în 2013. Vom continua să ţintim o creştere anuală de 10 până la 15 procente a venitului pe segmentul operaţional până în 2016. Aşa cum am anunţat deja anterior, vom face primii paşi în implementarea planului de alocare a capitalului în cel de-al patrulea trimestru, odată cu reinstituirea dividendelor trimestriale,” a mai adăugat Kramer. În plus, compania continuă să ţintească un cash flow pozitiv, excluzând de aici prefinanţarea pensiilor, până în 2016.

Vânzările Goodyear în cel de-al treilea trimestru al anului au fost de 5 miliarde de dolari, comparativ cu 5,3 miliarde de dolari înregistrate anul trecut. Vânzările obţinute în acest trimestru al anului 2013 au reflectat 82 de milioane de dolari obţinute dintr-un volum mai mare de vânzare, care au compensat peste aşteptări cele 178 de milioane de dolari obţinute din nivelul mai mic al vânzărilor obţinute din unităţile de afaceri conexe, şi în special din scăderea preţului şi a volumelor în vânzarea de produse chimice; 89 de milioane de dolari din nivelul mai mic al raportului preţ/mix, în ciuda unui mix favorabil; şi alte 77 de milioane de dolari rezultate din tranzacţiile la un curs de schimb nefavorabil. Volumele de anvelope au  totalizat 42,6 de milioane de dolari, cu până la 2 procente mai mult faţă de 2012.

Compania a raportat un venit pe segmentul operaţional de 431 de milioane de dolari pentru cel de-al treilea trimestru al anului 2013. Acest nivel a fost cu până la 24 de procente mai mare faţă de cel obţinut în acelaşi trimestru al anului trecut, reflectând un raport net preţ/mix favorabil pentru materiile prime de 87 de milioane de dolari (excluzând de aici reducerile de cost realizate la materii prime), un nivel mai scăzut de amortizare a cheltuielilor de întreţinere de 18 milioane de dolari determinat de un nivel mai mare al producţiei şi alte 14 milioane de dolari obţinute din volume mai mari de anvelope vândute, parţial compensate de 40 de milioane de dolari obţinute din cheltuieli de vânzări, administrative şi generale şi alte 10 milioane de dolari obţinute din tranzacţii la cursul de schimb valutar.

Venitul net al Goodyear înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului 2013, disponibil acţionarilor comuni, a fost de 166 de milioane de dolari (62 de cenţi per acţiune), un record pentru al treilea trimestru, cu până la 51 de procente mai mult faţă de cele 110 milioane de dolari (41 de cenţi per acţiune) obţinute în acelaşi trimestru al anului 2012.

Vânzările realizate de Goodyear în primele luni ale anului 2013 au fost de 14,8 miliarde de dolari, cu 8 procente mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În vânzări s-au reflectat 487 de milioane de dolari rezultate din nivelul mai scăzut al vânzărilor în arii de afaceri conexe producţiei şi vânzării de anvelope, în special în vânzarea de produse chimice din subsidiara America de Nord; 252 de milioane de dolari din tranzacţii la un curs de schimb valutar nefavorabil; 230 de milioane de dolari dintr-un volum de vânzare mai scăzut; şi alte 170 de milioane de dolari rezultate dintr-un raport preţ/mix scăzut. Volumele de anvelope vândute au totalizat 121,6 de milioane de dolari, cu 2 procente mai puţin faţă de 2012.

Venitul pe segmentul operaţional realizat de companie în primele nouă luni ale anului, de 1,2 miliarde de dolari, a fost cu 19 procente peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Comparativ cu anul precedent, venitul pe segmentul operaţional la zi a reflectat un raport net preţ/mix favorabil la materiile prime de 338 de milioane de dolari (excluzând de aici reducerile de cost la materiile prime), care au compensat peste aşteptări cele 107 milioane de dolari rezultate din costurile cheltuielilor de întreţinere neamortizate rezultate dintr-un nivel mai scăzut al producţiei;  cele 39 de milioane de dolari rezultate din tranzacţii la un curs de schimb valutar nefavorabil; precum şi cele 35 de milioane de dolari rezultate dintr-un volum de anvelope mai scăzut.

Venitul net realizat de Goodyear disponibil acţionarilor comuni a fost de 372 de milioane de dolari (1,43 de cenţi per acţiune), în creştere faţă de 183 de milioane de dolari (73 de cenţi per acţiune) obţinuţi în primele nouă luni ale anului 2012.

Pentru întregul an 2013 în subsidiara America de Nord, viziunea Goodyear cu privire la evoluţia industriei rămâne neschimbată. Compania se aşteaptă ca volumele de anvelope atât pe segmentul de înlocuire pentru anvelope de consum, cât şi pe cel de înlocuire şi echipare originală pe segmentul anvelopelor comerciale să fie în mare la nivelul celor din 2012.

Goodyear este una din cele mai mari companii producătoare de anvelope din lume. Are aproximativ 69.000 de angajaţi şi îşi fabrică produsele în 52 de unităţi de producţie din 22 de ţări peste tot în lume.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button