Amabilitatea şi competenţa personalului hotelier constituie astăzi criterii standard pentru a-i face pe oaspeţii care au rezervat cazare peste noapte să revină şi să recomande hotelul şi altora. O evaluare a hotel.info indică situaţia serviciilor hoteliere din Bucureşti şi în pe ce poziţie se află România în comparaţie cu alte ţări europene.
În evaluarea ţărilor europene din punct de vedere al amabilităţii şi competenţei personalului hotelier, Finlanda se situează pe primul loc. La mică distanţă după ea, se află Germania şi Austria, fiind aproape la egalitate cu în jur de 8,37 puncte. Oaspeţii hotelieri au votat România pe locul 14, cu 8,11 puncte. Bucureştiul se situează sub media naţională, primind 7,86 puncte.
Mai puţin convinşi decât de serviciile din România au fost clienţii care fac rezervări în Olanda, ţară care cu 7,86 puncte se află pe ultimul loc în Top 20 european. Un şi mai mare potenţial de recuperare în ceea ce priveşte calitatea serviciilor evidenţiază, însă, personalul hotelier din Danemarca (7,70), Rusia (7,66) şi Regatul Unit (7,62). În timp ce sectorul hotelier rusesc a mai pierdut ceva faţă de anul trecut, hotelierii danezi, însă, mai ales, cei din Regatul Unit au reuşit să recupereze teren în acest domeniu.
* Oaspeţii hotelieri au evaluat, prin intermediul www.hotel.info, hotelul la care au făcut rezervări după plecarea lor, pe baza unui sistem de punctaj (0 până la 10). Pe lângă criteriile cum sunt calitatea camerei şi raportul preţ/prestaţie în acest fel se poate aprecia de asemenea amabilitatea şi competenţa personalului. Evaluările au fost rotunjite la a doua cifră după virgulă.