Marriott International, Starwood Hotels & Resorts Worldwide şi Hilton Worldwide, trei dintre cele mai reţele hoteliere ale lumii, se îndreaptă spre Africa pentru deschiderea unor noi unităţi de lux, continentul adjudecându-şi titlul de regiunea cu cea mai rapidă dezvoltare hotelieră din lume în acest moment.
Motivul? O nouă clasă mijlocie îşi face simţită prezenţa şi este în căutarea senzaţiilor tari şi, totodată, continentul african devine tot mai mult alegerea firească a turiştilor din întreaga lume.
Astfel, în ultimul an, Marriott şi-a crescut capacitatea de camere pe care o plănuieşte pentru Africa cu 55%. În ceea ce priveşte lanţul hotelier Starwood (Le Meridien, Sheraton, St. Regis, W Hotels), veniturile pe cameră în ţările de pe continental African şi în Orientul Mijlociu au cea mai mare pondere în veniturile totale ale reţelei.
Odată cu încetinirea businessului hotelier în pieţe mature din Europa şi Statele Unite, pe fondul problemelor cauzate de criza financiară a ultimilor ani, investitorii hotelieri şi operatorii caută noi oportunităţi. Le-au găsit în Africa, continentul fiind în plin proces de dezvoltare fiind alimentat de comerţul în creştere cu ţări cu o economie puternică precum China, şi de cererea pentru capacităţi de cazare.
Potrivit analiştilor economici, mai mult de jumătate din ţările africane vor anunţa majorări ale Produsului Intern Brut de 5% anual până în 2016.
În prezent, numărul de camere de hotel ce urmează a fi inaugurate în Africa de Nord a înregistrat o creştere de nouă procente, comparativ cu un plus de 8,5% în regiunea Asia Pacific şi doar patru procente la nivel european.
Astfel, Marriott plănuieşte 3.900 de noi camere în 22 de hoteluri pe continentul African, în timp ce oficialii Starwood vizează să majoreze numărul proprietăţilro africane la 50, în următorii trei ani, de la cele 38 existente azi. De altfel, reţeaua a anunţat inaugurarea unui nou hotel St.Regis la Cairo în luna martie 2015.