BusinessCompanii

Topul performanţelor centrelor ARGO

Shopping City SuceavaArgo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de centre comerciale din România, cu 4 locaţii deţinute în Iaşi, Oradea, Sibiu şi Suceava (cumulând o suprafaţă totală închiriabilă de 271.000 mp), a realizat topul performanţelor parcurilor sale comerciale.

Astfel, Shopping City Sibiu este proprietatea cu cea mai mare valoare, respectiv 111,9 milioane Euro, urmată de Era Shopping Park Oradea (77,2 milioane Euro), Era Shopping Park Iaşi (75,9 milioane Euro) şi Shopping City Suceava, cu 64,6 milioane Euro.

Din reţeaua ARGO, Shopping City Suceava a fost locaţia cea mai activă din punct de vedere al acţiunilor de marketing organizate la nivel de centru, cu 91 de evenimente şi promoţii în perioada ianuarie- august, cu vârfuri de activitate în aprilie şi mai; dintre acţiunile organizate, cele mai multe (29) au fost evenimente culturale şi de CSR (Corporate Social Responsibility), precum şi campanii de vânzări (17).

Era Shopping Park Iaşi are cea mai mare rată de ocupare, cu 97% din suprafaţă închiriată; Shopping City Suceava are un grad de ocupare de 96%, iar Shopping City Sibiu de 93%. La Era Shopping Park Oradea, rata de ocupare este așteptată să crească de la 75% (în prezent) până la 92% spre finele anului curent, ca urmare a semnării unor noi contracte de închiriere.

Era Shopping Park Oradea trece printr-o etapă de dezvoltare care aduce formate noi de retail şi va împrospăta mixul de retaileri deja existenţi; traficul de cumpărători a crescut cu 15 – 20% în ultimul an, cea mai mare creştere de acest gen din centrele noastre; în perioada următoare, noi contracte de închiriere urmează a fi anunţate

Graham Kilbane, COO ARGO

Comparativ cu celelalte centre deţinute de ARGO, Shopping City Sibiu a obţinut cele mai mari venituri din închirieri în semestrul octombrie 2012- martie 2013, respectiv de 4,8 milioane Euro net (fără TVA); pe locul al doilea ca venituri din închirieri se află Era Shopping Park Iaşi cu 2,8 milioane Euro net, urmat de Shopping City Suceava cu 2,55 milioane Euro net şi Era Shopping Park Oradea cu 1,7 milioane Euro (sumele reprezentând venituri exclusiv TVA, realizate în semestrul menționat).

Dintre toate locaţiile ARGO, cea din Oradea deţine cea mai mare zonă dedicată amenajărilor interioare şi mobilierului – Era Home Center- cu o suprafaţă de peste 15.000 mp, din care fac parte Mobexpert, Elvila, Lem’s, Natürlich, Bricostore şi alte magazine; centrul ARGO din Iaşi a urcat pe locul al doilea în ceea ce priveşte spaţiile destinate amenajărilor interioare, după ultimele extinderi şi noile contracte de închiriere încheiate în această vară, ajungând la un total de peste 8.200 mp pe acest segment.

ARGO “găzduiește” în total peste 350 de retaileri în centrele sale din România, cei mai mulţi fiind prezenţi în câte 2-3 sau chiar în toate cele 4 locaţii ale sale.

Vânzările în retail încă nu şi-au revenit în România, aşa că pentru cei mai mulţi retaileri obiectivele curente vizează nu atât creşterea profitului, cât optimizarea businessului şi extinderea reţelelor, profitând de condiţiile avantajoase din ultimii ani, pentru a fi pregătiți atunci când piaţa îşi va relua creşterea. Centrele noastre comerciale urmează în mod firesc aceeaşi linie, de eficientizare şi, respectiv, de creştere a veniturilor, pentru a fi pregătite să poată beneficia de turnura favorabilă a pieţei în care se află activele noastre (sectorul imobiliar comercial), relansare care ar putea avea loc cel mai probabil începând cu 2015″

Graham Kilbane, COO ARGO

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button