BusinessCompaniiInvestitii

Tendințele de consum creează oportunități de dezvoltare pentru Mondelēz 

Mondelēz International intenționează să-și dezvolte afacerea pe baza tendințelor de consum la nivel global. Trei tendințe de consum au influențat planul de dezvoltare al companiei la nivel global.

  • Consumatorii sunt din ce în ce mai interesați de sănătate și nutriție, atât pentru ei cât și pentru familiile lor;
  • Timpul alocat cumpărăturilor și cel pentru a lua masa s-a comprimat datorită orelor mai multe de lucru, ceea ce a dus la o creștere a consumului între sau în locul meselor;
  • Schimbarea distribuției veniturilor- din ce în ce mai mulți consumatori cu venituri mici aspiră la produsele de marcă, în timp ce consumatorii cu un venit mai mare se îndreaptă spre produsele premium.

„Pentru a răspunde interesului consumatorilor pentru sănătate și nutriție, Mondelez intenționează să devină lider mondial în industria snacks-urilor care se adresează acestor nevoi (well-being snacks), astfel încât în anul 2020, 50 % din portofoliul companiei să fie reprezentat de produsele care se potrivesc stilului acestora de viață și care îi ajută să-și atingă obiectivele de „well-being” – o creștere de la o treime astăzi. Pentru a atinge acest obiectiv, compania va îmbunătăți lista ingredientelor folosite (ex. eliminarea aromelor și coloranților artificiali), profilul nutrițional al produselor sale și, de asemenea, se va concentra pe inovație”

 Ivaylo Naydenov, Director general pentru Mondelez România, Bulgaria și piețele din Estul Adriaticii

Creșterea pieței de retail în mediul online, precum și impactul compresiei timpului asupra acțiunilor de a mânca și cumpăra vor reprezenta oportunități de dezvoltare a e-commerce. Se estimează că până în 2020, un procent între 3 și 10% din totalul vânzărilor CPG (Consumer Packaged Goods) va proveni din e-commerce.

Mondelez dorește să construiască și să dezvolte afacerea cu snacks prin e-commerce și să devină lider în industrie. Se apreciază că e-commerce va deveni una dintre platformele cele mai rapide de dezvoltare din cadrul companiei, înregistrând o creștere, în venit, de la mai puțin de 100 de milioane de dolari în momentul de față la 1 miliard de dolari în 2020.

Compania va optimiza platformele existente de e-commerce prin convertirea fiecărei conexiuni cu consumatorul într-o oportunitate de cumpărare, precum și prin construirea portofoliului de generație următoare pentru a beneficia de aceste oportunități de creștere.

Pentru a răspunde celei de a treia tendințe referitoare la distribuția diferită a venitului, compania își mărește portofoliul pentru a veni în întâmpinarea atât a consumatorului aspirant (cu venit mai mic) cât și a celui cu venit mai mare. Astfel, compania mărește penetrarea categoriei și un număr suplimentar de consumatori se îndreaptă către mărcile și categoriile sale.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button