SAP AG, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business, s-a clasat pe locul al 19-lea în topul celor mai valoroase 100 de branduri globale, realizat de agenţia de cercetare Millward Brown Optimor.
SAP a urcat 3 poziţii în acest top faţă de anul trecut şi a înregistrat o creştere cu 34% a valorii de brand. Totodată, SAP a înregistrat cea mai mare creştere a valorii de brand dintre companiile din categoria „Tehnologie” aflate pe primele 20 de poziţii ale clasamentului BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.
SAP ocupă cea mai ridicată poziţie dintre brandurile care au sediul în Europa continentală (înaintea BMW, Deutsche Telecom sau Louis Vuitton) şi a fost identificat ca fiind unul dintre brandurile cu cea mai rapidă dezvoltare, datorită creşterii cu 259% a valorii de brand înregistrată între 2006 şi 2013. În ultimul an, valoarea brandului a crescut cu 34%. Spre comparaţie, Oracle s-a clasat pe locul 36 anul acesta, în scădere cu 9 poziţii, şi a înregistrat o scădere de 11% a valorii de brand.
În categoria „Tehnologie”, SAP ocupă locul 5, fiind devansat doar de Apple, Google, Microsoft şi IBM. Acest lucru este cu atât mai remarcabil cu cât cele mai multe branduri din categoria „Tehnologie” nu au înregistrat fluctuaţii prea mari.
De asemenea, SAP a fost evaluată ca fiind una dintre cele mai responsabile companii, fapt ce stă la baza unei reputaţii bune. Performanţa înregistrată de SAP anul acesta a coincis cu mutarea accentului de pe creşterea eficienţei clienţilor pe dezvoltarea business-urilor acestora. Această schimbare a fost cu atât mai evidentă în cazul tehnologiei in-memory computing, asigurată de platforma analitică SAP HANA.
Realizat de agenţia de cercetare Millward Brown, specializată în publicitate, comunicare strategică, mass-media şi brand equity, raportul BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands a ajuns anul acesta la cea de-a opta ediţie. Este singurul studiu care combină măsurarea valorii de brand, stabilită în urma interviurilor cu peste două milioane de consumatori din întreaga lume, cu o analiză riguroasă a performanţelor financiare şi de afaceri ale fiecărei companii (utilizând date furnizate de Bloomberg şi Kantar Worldpanel), pentru a separa rolul pe care valoarea brandului îl joacă în generarea de venituri şi în capitalizarea pieţei. Percepţia consumatorului asupra unui brand este un element cheie în determinarea valorii de brand, întrucât brandul este o combinaţie între performanţa în afaceri, livrarea produselor, claritatea poziţionării şi leadership. Clasamentul ia în considerare variaţiile regionale, deoarece, chiar şi în cazul brandurilor cu adevărat globale, măsurarea ar putea fi semnificativ diferită de la o ţară la alta. De asemenea, se diferenţiază de alte studii de evaluare a brandurilor prin faptul că include o cercetare cantitativă realizată la nivel mondial, alături de calculele valorii financiare a brandului. Raportul complet poate fi vizionat pe site-ul www.wpp.com.