Consumatorii români au început să manifeste un interes tot mai accentuat pentru electrocasnicele care le oferă funcționalități multiple, categorie în care sunt incluse cuproarele cu microunde cu funcții complexe, precum cele care oferă posibilitatea de a găti cu aburi sau cea de preparare a alimentelor la grill.
Cu toate acestea, din studiile GfK Consumer Choices, la nivel local piața cuptoarelor cu microunde a scăzut cu 6% în primele patru luni ale 2013, comparativ cu aceeasi perioadă a anului anterior.
Ȋn pofida acestei tendințe, Samsung, cu o cotă de piață de 32,4% pe acest segment a înregistrat vânzări în creștere cu 70% în primele 4 luni din 2013, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
Evoluția Samsung, peste tendința pieței, se datorează lansărilor din ultima perioadă a noilor game de cuptoare MUSE, care corespund cerințelor utilizatorilor, oferind funcții complexe, ce permit prepararea unor feluri de mâncare savuroase și bogate în nutrienți. Astfel cuptoarele MUSE, oferă funcții precum cea de grill, care devin din ce în ce mai importante pentru cei care își doresc un meniu echilibrat.
“Funcțiile de bază ale cuptoarelor cu microunde nu mai sunt suficiente pentru utilizatori. Pentru aceștia cuptoarele cu microunde sunt o manieră de a scurta timpul de preparare, însă fără a face compromisuri în ceea ce privește savoarea lor sau elementele nutritive” a declarat Claudiu Lapădat, Șeful diviziei Home Appliances în cadrul Samsung Electronics România.
Dorința utilizatorilor de a investi în produse cu funcții de top se reflect și în faptul că vânzările de cuptoare Samsung ce depășesc suma de 350 de RON sunt în creștere.
Mâncarea sănătoasă, pregătită pentru cei dragi este acum și mai ușor de preparat, prin faptul că Samsung oferă cuptoare cu microunde interiorul ceramic, ce împiedică transferul mirosurilor și apariția bacteriilor.
La nivel mondial, Samsung are 236.000 de angajați în 79 de țări și are vânzări anuale care depășesc 187,8 de miliarde de dolari.