Cea mai recentă investiţie a incubatorului de afaceri Rocket Internet, cunoscut la nivel local prin participaţia în platforma de comenzi online de mâncare foodpanda, este una într-un domeniu care a prins foarte bine pe piaţa din Statele Unite: livrările rapide de alimente.
Astfel, startup-ul german ShopWings va lansa serviciul pentru prima dată în Munchen şi va folosi o reţea de personal shoppers pentru livrarea alimentelor de la magazinele locale în decurs de două ore de la plasarea comenzii.
Clienţii serviciului vor plăti preţul de retail al produselor, plus o taxă de livrare în valoare de 4,9 euro.
În Statele Unite, companii precum Postmates sau Instacart sau dovedit extreme de populare în rândul clienţilor cu un program de lucru destul de extins, care nu mai au timp de făcut cumpărături şi preferă şi îşi primească legumele, iaurturile, fructele sau carnea direct acasă, fără a mai fi nevoie să treacă pe la supermarket sau piaţă, sau să plece cu ele după ce le-au fost livrate la muncă.
foodpanda primește o nouă finanțare: de 60 milioane de dolari
Şi în Europa sunt o serie de încercări timide. Jinn este în derulare în acest moment în Londra, oferind livrări din partea restaurantelor şi magazinelor în decurs de 4 ore, iar Pocket Shop a fost deschis anul trecut tot în capitala Marii Britanii, fiind închis la scurt timp după aceea din lipsa unor clienţi fideli.
Ca şi în cazul celorlalte startup-uri din portofoliu, oficialii Rocket Internet au declarat că plănuiesc extinderea serviciului ShopWings în mai multe ţări şi oraşe imediat ce se dovedeşte a fi un succes.
foodpanda vrea 400 de restaurante în portofoliul său până la sfârșitul lui 2014