Marian Marcu este, astăzi, managing partner la Novel Research, companie fondată în 2007 și care îmbină eficiența și experiența companiilor multinaționale cu înțelegerea riguroasă a proceselor de marketing și creativitatea specifică numai agențiilor mici. În tot acest timp, Marian Marcu a măsurat fericirea, trendurile și multe alte lucruri la care poate nici nu te aștepți.
Absolvent al facultății de Cibernetică și Statistică Social-Economică, Marian Marcu are peste 14 ani de experiență în cercetare, atât din perspectiva furnizorului (TNS și Novel Research) cât și a clientului (British American Tobacco). Expertiza atât în proiecte strategice pentru mărci precum Kent, Dunhill sau Pall Mall, cât și în previzionare și planificare strategică, l-au determinat să caute insighturi în fiecare detaliu, conștient fiind de faptul că numai așa se poate ajunge la excelentă. “Eu am vrut inițial să fac informatică, dar când am mai aflat câte ceva despre statistică mi-am schimbat opțiunile. Mi-am dat seama că infomatica nu era pentru mine, însă, alfel au stat lucrurile când a fost vorba despre statistică”, povestește el pentru Gadget & Trends Magazine.
Susține că doar prin statistică ai o privre de asamblu asupra oamenilor și a ceea ce fac, ce vor, etc. Iar el a fost impresionat de puterea primului sondaj făcut la un exitpool și de faptul că o mână de oameni au putut estima rezultatul votului. A continuat jocul de-a statistica la facultate, iar când a terminat cursurile a ales să se angajez într-o agenție de cercetare. Pas cu pas a căpătat experiență la TNS și BAT – British American Tobacco și apoi a decis să pornească un business pe cont propriu.
În 2007 nu prea existau analize performante pe această piață. Am observant că sunt multe lipsuri și mi-am dat seama că experiența pe care am acumulat-o la clienții pentru care am lucrat m-a ajutat mult în carieră. A fost un mediu plăcut, dar eu încercam acum să acopăr această nișă”, mai spune Marcu, Managing Partner Novel Research.
Potrivit lui, compania a fost înființată în 2007, iar din 2012 a lansat panelul pentru studii online iNovel. În prezent, agenția este condusă de Marian, împreună cu partenera sa de business, Lăcrămioara Birlică.
În tot acest timp, Marian Marcu a măsurat fericirea, trendurile și multe alte lucruri la care poate nici nu te aștepți. Ne spune, din nou că, despre statistică și studii putem să vorbim ore-n șir. Atunci când, însă, vine vorba despre piața de cercetare din România, Marcu susține că aceasta este subdezvoltată din punct de vedere al analizelor. Ne spune, sec, că oamenii realizează multe studii super-simpliste și că sunt foarte puține companii care digeră analize complicate. Iar acest lucru poate fi frustrant. “În principiu mai este loc pe piață atâta timp cât aduci analize și informații care să fie interesante. Cred că oamenii s-au săturat de studii care nu spun nimic”, adaugă reprezentantul Novel.
Recunoaște că cei mai mulți clienți vin dinspre multnaționale, iar piețele din regiune sunt oglinda economiei țării. În plus, cu cât te îndrepți mai mult spe vest cu atât ceretarea este mai dezvoltată. În prezent, Novel derulează parteneriate cu o serie de companii cu nume românești, dar chiar și cu firme din India, SUA, Germania, dar și din țările vecine. Azi, Novel are o echipă stabilă de doar nouă angajați în sediul din București, iar în toată țara dispune de peste 300 de colaboratori. Marian Marcu visează la mai mult, însă planurile lui se regăsesc în … statistici!