O tanara antreprenoare cu experienta in domeniul Resurselor Umane a dezvoltat o afacere care are traditie in Occident: gasirea unui partener de viata, pentru clientii sai, prin consiliere si ghidare pe parcursul procesului de cautare, de catre specialisti. Agentia de matchmaking Umbrella For Two, pe care o conduce Oana Totora, este un fel de “petitor” modern.
TheTrends: Cum v-a venit ideea unei agentii de matchmaking?
Oana Totora: In urma cu sapte ani, lucram intr-o multinationala, la departamentul de Resurse Umane. Am observat ca in jurul meu aveam o multime de colegi/colege care aveau dificultati sa-si gaseasca perechea, desi nu le „lipsea” nimic. Ca si mine, erau oameni ocupati, carora preocuparea pentru cariera nu le lasa prea multe optiuni de relationare extraprofesionala.
La randul lor, fiecare dintre acesti colegi avea prieteni cu o viata profesionala activa, cu o multime de calitati, dar care erau inca in cautarea acelei “persoane speciale”. Atunci mi-a venit ideea de a concepe un “sistem” care sa faca legatura intre aceste persoane si sa le ghideze pe drumul gasirii persoanei potrivite.
Pornind de la aceasta idee, am demarat proiectul “Umbrella for Two”, in 2009. Experienta anterioara in recrutare si head-hunting m-a ajutat sa transfer “know-how-ul” in acest domeniu extrem de personal.
De curand ati lansat si o platforma interactiva. Mai aveti si intrevederi “face to face” cu clientii?
Fiecare client este cunoscut in mod direct de noi, insa platforma online http://www.umbrellafortwo.ro/cont, poate fi accesata de oriunde din tara. In acest fel, am raspuns si solicitarilor din partea persoanelor “single” din tara, care altfel nu ar fi venit pana la Bucuresti pentru o intrevedere cu noi.
Clienti din tara am avut chiar din primul an de activitate, insa pana acum, erau persoane mobile si care aveau conexiuni de business cu Bucurestiul si erau deschise sa cunoasca pe cineva locat in acest oras.
Platforma online reprezinta spatiul individual de lucru cu fiecare client in parte, unde isi gestioneaza profilul de prezentare, primeste recomandari, comunica cu noi, acceseaza partea financiar-contractuala.
Cum va dati seama daca doi potentiali parteneri sunt compatibili?
Specialistii nostri stabilesc compatibilitatea pe mai multe arii, pe de o parte cel al nivelului educational, socio-profesional, stil de viata, interese, pe de alta parte – cel emotional, al valorilor personale, motivatiilor, aspiratiilor. Acestea sunt criterii cuantificabile, insa, bineinteles, exista si un strop de inspiratie, din partea consultantului, care “simte” daca cei doi pot forma un cuplu pe termen lung sau nu.
Cum le organizati intalnirile?
Intalnim fiecare persoana, selectam si recomandam persoane din baza de date sau din afara bazei de date, daca ni se cere, pentru fiecare client in parte. In momentul in care amandoua “partile” ne dau acordul, ne ocupam de organizarea intalnirii. Stabilim locatia, care poagte fi o ceianarie, o cafenea, un restaurant, facem rezervarea si ii lasam pe cei doi sa se bucure de timpul petrecut impreuna.
Le solicitam, de fiecare data, feedback dupa aceasta intalnire: ce le-a placut si ce nu la celalalt, despre ce au vorbit, daca vor sa se vada in continuare. Rolul nostru se termina atunci cand acestia se cunosc suficient de bine pentru a considera ca interventia noastra nu mai este necesara.
De cati bani ar trebui sa dispuna un client pentru a beneficia de serviciile “Umbrella’?
In functie de gradul de implicare in procesul de matching, de optiunile incluse, pachetele pe care le oferim variaza astfel:
– pachete de servicii de baza, care includ o taxa de intrare in baza de date de 45 Euro si o taxa de intalnire intermediata de 50 Euro.
– pachete de servicii active, care includ servicii de matchmaking in marja de pret 150 – 450 Euro.
– pachete de servicii premium, care includ “head and heart hunting” si care pot varia de la 1.000 Euro – 10.000 Euro.
Cate persoane au apelat pana acum la serviciile Umbrella For Two?
Pana acum, am intalnit cateva mii de persoane – vorbesc numai despre persoanele pe care le-am intalnit in mod direct, “face to face”. Insa, pe platforma online sunt inscrise mult mai multe persoane.
Ati ramas in relatii de prietenie cu cei pe care i-ati “combinat”?
Cu o buna parte dintre ei, da. Ne vizitam, vorbim la telefon, mergem la diferite activitati impreuna sau iesim la masa. Aceste relatii au depasit de mult sfera formala.
Este evident ca nu toti isi gasesc jumatatea de la prima intalnire. Cam cati dintre acestia se pot numi, din acest punct de vedere, “norocosi”?
Aproximativ 5% dintre clienti au intalnit persoana dorita din prima intalnire. Cei mai multi, insa, au participat la mai multe intalniri pana au gasit ceea ce cautau.
Aveti si clienti atipici, din punct de vedere al varstei?
Cel mai tanar client al nostru are 23 de ani, iar cel mai in varsta are 65 de ani. Pana la urma, nimeni nu doreste sa fie singur, indiferent ca are 23 de ani sau 70. Dorinta de a fi iubit este o necesitate de baza a firii umane.
Dar din punct de vedere al orientarii sexuale? Au venit si persoane gay la agentie?
Pana in momentul de fata, nu! Nu am avut solicitari din partea persoanelor LGBT.
Cati copii s-au nascut datorita relatiilor pe care le-a intermediat “Umbrella”?
Pana in momentul de fata s-au nascut 7 copii sub Umbrella For Two!
Prietenele/ prietenii va roaga sa jucati rolul de Cupidon si pentru ei?
Lucram intr-o mica masura cu prieteni. Preferam sa nu amestecam aceste zone sau sa le abordam cu grija, caci incarcatura emotionala este deja foarte mare.
———————————————————————————————————————————————————————————
SCURT CV – Oana Totora, managerul agentiei “Umbrella For Two”
Varsta: 34 ani.
Stare civila: Este casatorita si are o fetita in varsta de 3 ani
Experienta profesionala: A lucrat in zona de recrutare, head-hunting si Resurse Umane in companii de consultanta si corporatii.
Interesant, eu prefer siteurile gratuite.