Metropolitan Life, brandul sub care operează în România companiile membre ale grupului MetLife Inc. – un lider global în asigurări de viață (Alico Asigurări Romania S.A., Alico Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A. și Metropolitan Life Asigurări S.A. sunt companii afiliate MetLife) susține campania de informare și educare a consumatorilor cu privire la numărul de informații InfoCons, inițiată de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons) în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului.
În mai puțin de două luni de la implementarea campaniei, aproximativ 10.000 de persoane au apelat noul număr de telefon al Protecției Consumatorului – 021/9551. Astfel, campania „o9atitudine! – InfoUtile” a încurajat consumatorii să se informeze cu privire la produse și servicii, putând obține informații despre modul în care pot depune o reclamație sau sesizare.
Metropolitan Life a sprijinit campania desfășurată la nivel național, alăturându-se eforturilor de a încuraja publicul să folosească numărul de telefon și, mai mult decât atât, să își cunoască și să își exercite drepturile.
Campania a fost inițiată ca urmare a intrării în vigoare, începând cu 6 ianuarie 2013, a Ordinului nr. 473 din 03/02/2012, pentru modificarea Ordinului Președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 72/2010, ce vizează noul Telefon al Consumatorului InfoCons – 021/9551. Astfel, modificările aduse au impus ca necesitate în agenda A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons informarea consumatorilor români cu privire la noul număr de telefon și la informațiile esențiale care pot fi furnizate consumatorilor și operatorilor economici prin intermediul serviciului. Numărul este apelabil din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, cu tarif normal în rețeaua Romtelecom.
„Campania a urmărit să comunice nu doar numărul de telefon, ci mai ales beneficiile pe care apelarea acestuia le oferă, astfel încât publicul să capete încredere în utilizarea unui astfel de serviciu pentru a afla răspunsuri la orice nelămurire legată de reclamații sau sesizări. Având în vedere acest lucru, vizibilitatea și impactul campaniei, materializate în cele aproape 10.000 de apeluri înregistrate în mai puțin de două luni de la debutul campaniei, nu pot decât să ne bucure”, a declarat Sorin Mierlea, președintele A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons.
În România, Metropolitan Life este numărul 1 în asigurări garantate – accidente și îmbolnăvire, numărul 3 în piața de asigurări de viață, cu 16% cotă de piață. Compania are un portofoliu de aproape 2 milioane de clienți prin asigurări de viață și pensii private obligatorii.