Grupul Lenovo, unul dintre cei mai mari jucători din domeniul tehnologiei, a întregistrat vânzări anuale record de 34 miliarde de dolari, în creştere cu 15 procente faţă de anul anterior în anul fiscal încheiat în 31 martie 2013.
Potrivit reprezentanţilor Lenovo, compania a raportat un profit anual pre-impozitare record de 801 milioane de dolari, în creştere cu 38 de procente faţă de anul anterior şi profituri record de 635 milioane de dolari, în creştere cu 34 de procente.
În timp ce a continuat să se apropie de poziţia de lider al pieţei globale de PC-uri, cu o cotă de piaţă record de 15,5 procente pe perioada întregului an, Lenovo şi-a accelerat transformarea pentru a deveni un competitor la nivel de vârf în era PC-plus, fiind în prezent pe locul trei în clasamentul global al producătorilor de Smart Connected Devices, cu o cotă de piaţă de 5,9 %.
În al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a avut venituri record de 7,8 miliarde de dolari, în creştere cu patru procente faţă de perioada similară a anului anterior. Compania a obţinut un profit pre-impozitare de 166 milioane de dolari în acest trimestru fiscal, în creştere cu 63 de procente faţă de perioada similară a anului anterior. Comparativ cu o scădere a industriei de peste 13 procente pe parcursul ultimului an, Lenovo a evoluat cu 14 puncte procentuale faţă de restul pieţei, depăşind astfel evoluţia pieţei în al 16-lea trimestru consecutiv.
Profitul brut al companiei în al patrulea trimestru fiscal a ajuns la 963 de milioane de dolari, o creştere de 20% faţă de anul anterior. Marja brută a fost de 12,3 procente. Profitul operaţional în al patrulea trimestru fiscal a fost de 169 milioane de dolari, în creştere cu 67 procente faţă de anul anterior, în timp ce profitul a crescut cu 90 de procente faţă de anul anterior, până la 127 milioane de dolari.
În anul fiscal 2012/13, livrările de PC-uri Lenovo au crescut cu 10,2%, comparativ cu o scădere a industriei de 8,1 procente în aceeaşi perioadă. Profitul brut pentru întregul an a fost de 4,1 miliarde de dolari, în creştere cu 18 procente faţă de anul anterior. Marja brută a fost de 12 procente, în timp ce profitul operaţional pentru întregul an fiscal a fost de 800 milioane de dolari, o creştere cu 37 procente faţă de anul anterior. Profitul Lenovo a crescut cu 34 de procente în ultimul an, până la nivelul de 635 milioane de dolari.
“În ciuda unui mediu macro-economic dificil şi o transformare permanenta a industriei de PC-uri, Lenovo a avut o performanţă remarcabilă în anul fiscal 2012/13. Nu numai că am fost compania cu cea mai mare creştere dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de PC-uri, cu cotă de piaţă, venituri şi profitabilitate record, ci, mai ales, componenta de telefoane inteligente şi tablete Lenovo a crescut dramatic,” a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO Lenovo.
Vânzările realizate de Lenovo în China reprezintă 40 procente din vânzările globale ale companiei. Lenovo şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei de PC-uri în această ţară, cea mai mare piaţă din lume, cu o cotă de 31,7 procente, în creştere cu 1,7 puncte faţă de anul anterior. Livrările de PC-uri Lenovo în China au beneficiat de penetrarea puternică în oraşele emergente şi urbanizarea continuă a ţării.
Totodată, Lenovo a rămas lider de piaţă în Japonia şi şi-a marit avansul faţă de competitie. Vânzările consolidate în această zonă reprezintă 21 de procente din vânzările globale ale companiei.
Pe piaţa din Europa, livrările de PC-uri au crescut în al patrulea trimestru cu 11 procente şi grupul şi-a consolidat pozitia secundă în segmentul PC-urilor, cu o cotă de piaţă de 11,8 procente, în creştere cu 3,2 puncte procentuale faţă de anul anterior. Este o diferenţiere cu 30 de puncte faţă de evoluţia pietei, care a scăzut cu 19,5 procente în regiune. Lenovo a avut vânzări consolidate în al patrulea trimestru de 1,8 miliarde de dolari, în creştere cu şase procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, şi reprezintă 24 de procente din vânzările globale ale Lenovo. Profitul operaţional a fost de 2,3 procente, în crestere cu 1,4 puncte faţă de aceasi perioadă a anului anterior.
În ceea ce priveşte livrările de PC-uri Lenovo în America de Nord în al patrulea trimestru fiscal au crescut cu 9,8 procente în ultimul an, pe o piaţă care a scăzut cu aproximativ 12 procente. Vânzările în această regiune reprezintă 15 procente din vânzările globale ale Lenovo.
Vânzările consolidate de laptopuri Lenovo la nivel global au scăzut în al patrulea trimestru fiscal cu două procente faţă de anul anterior, până la 4,2 miliarde de dolari, reprezentând 53% din vânzările companiei. În aceeaşi perioadă, livrarile de PC-uri Lenovo au crescut cu 0,4%, în contextul unei scaderi a industriei de 14,2 procente. În al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a introdus mai multe laptopuri noi pentru segmentul consumer, dintre care se remarcă IdeaPad U310 şi U410, computere Ultrabook mainstream subţiri şi uşoare, cu ecran tactil în zece puncte de contact. Pentru consumatorii de business, Lenovo a introdus noul ThinkPad T431s, cel mai subţire laptop din seria “T” de până acum. Seria T este cea mai bine vândută linie de laptopuri Lenovo.