Modul de lucru de la distanţă se generalizează, îmbunătăţind productivitatea, reducând costurile de funcţionare şi încurajând păstrarea personalului.
Noile cercetări ale furnizorului global de spaţii de lucru Regus arată că jumătate din forţa de lucru globală se bucură în prezent de modul de lucru productiv flexibil. Indicatorul Economic Global Regus 2013 dezvăluie faptul că profesioniştii dependenţi de birou vor constitui în curând o minoritate. Studiul Regus, care examinează peste 26.000 de persoane din conducerea superioară a unor companii din 90 de ţări, a constatat că 48 la sută dintre acestea lucrează acum de la distanţă cel puţin jumătate din săptămână. În România, peste o treime dintre directori lucrează flexibil pentru cel puţin jumătate din săptămână (44 la sută).
Unii directori executivi îşi fac griji cu privire la motivarea şi gestionarea personalului de la distanţă. Dar în sondajul Regus, 47 la sută dintre respondenţii români (55 la sută la nivel global) consideră că managementul eficient al angajaţilor care lucrează în deplasare este perfect realizabil şi o parte semnificativă a companiilor sunt din ce în ce mai riguroase în gestionarea angajaţilor care lucrează la distanţă.
Comentând sondajul, preşedintele şi directorul general, Mark Dixon afirmă: „Modul de lucru flexibil câştigă în toate privinţele atunci când echipa de management preia controlul. Oamenii de afaceri cu care am discutat ne-au mărturisit că încrederea şi libertatea joacă un rol important în managementul de la distanţă şi că, odată ce sunt obţinute aceste lucruri, beneficiile sunt vizibile pentru toată lumea: o productivitate mai mare, o mai bună păstrare a personalului şi costuri de operare scăzute.”
Sondajul Regus arată că 56 la sută dintre companiile din România (mai mult decât cele 37 procente la nivel global) utilizează sisteme de raportare specifice pentru monitorizarea eficienţei, în timp ce 41 la sută dintre managerii care lucrează de la distanţă utilizează apelurile video pentru a comunica cu echipele lor (43 la sută la nivel global).
Compania de asigurări de sănătate Aetna din SUA, un lider puternic din domeniu, a adăugat cursuri de instruire pentru ca angajaţii care lucrează de la distanţă şi managerii lor să poată fi puşi la curent cu privire la metodele de lucru flexibil şi eficient. Dintre cei 35.000 de angajaţi ai companiei Aetna, 14.500 nu au un birou propriu.
Experienţa modului de lucru flexibil poate avea o valoare specială pentru angajaţii tineri. 23 la sută dintre respondenţii din România consideră că angajaţii juniori devin mai responsabili prin modul de lucru de la distanţă.
În plus, există percepţia conform căreia modul de lucru flexibil generează un nou tip de interacţiune între managerii de linie şi membrii echipelor lor. 23 la sută dintre respondenţi consideră că managementul de la distanţă.
Rezultate cheie în România:
• 44% lucrează la distanţă pentru jumătate de săptămână sau mai mult
• 47% afirmă că managementul impecabil de la distanţă este un scop care poate fi atins, dar numai dacă managerii efectuează o instruire prealabilă
• 45% consideră încrederea o problemă importantă
• 56% dintre companii utilizează sisteme de raportare pentru a monitoriza eficienţa angajaţilor mobili
• 41% utilizează comunicaţiile video între manageri şi angajaţi
• 23% cred că managementul de la distanţă ajută la menţinerea unei relaţii mai profesioniste cu angajaţii