Flanco a inregistrat vanzari in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2012. Principalele motoare de crestere pentru companie au provenit din zona produselor IT, telecom si electrocasnice mici. Flanco a investit de la inceputul anului circa 450.000 euro in reamenajarea a zece magazine si va deschide, pana la finalul anului, inca doua magazine in centre comerciale din Bucuresti si Ploiesti.
Piata totala de electronice, electrocasnice, IT si echipamente de telecomunicatii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat in lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind inregistrat de categoriile IT si telecom.
Flanco a inregistrat schimbari de preferinte si comportament de cumparare in interiorul categoriei IT – toate acestea indicand apetenta crescuta a clientilor catre mobilitate. In portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continua sa domine, dar cu o cota in scadere, de la 71% in primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, in favoarea altor categorii.
Cota notebook-urilor este preluata de segmentul tabletelor, care creste continuu, de la 10% – cat inregistra anul trecut – la 23% la jumatatea acestui an. Vanzarile de accesorii pentru tablete cresc si ele, in timp ce echipamentele IT de birou – PC-uri si display-uri – continua sa scada, ajungand la o cota de numai 8,5% din totalul vanzarilor de produse IT ale Flanco.
Avansul echipamentelor de telecomunicatii, de peste 40% la nivel de piata ‚libera’, a fost determinat de cresterea constanta si substantiala pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus in portofoliu, in septembrie 2012, fapt care nu permite inca un calcul procentual raportat la o baza semnificativa, dar cresterea neta pe care a generat-o la nivelul intregii categorii a fost considerabila.
„Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicatii – aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc, gratie unui model de business agil si mereu orientat catre consumatori, catre nevoile si asteptarile lor,” explica Violeta Luca, CEO-ul Flanco. „Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate.”
Flanco a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%.
Electrocasnicele mari au inregistrat o crestere marginala, de aproximativ 1%, compania mentinand in vanzari acelasi ritm ca piata. Segmentul de electronice inregistreaza un usor declin de aproximativ 4%, pe fondul in care cererea pentru televizoarele plate stagneaza, iar cea pentru aparatura foto si cea audio scade cu peste 10%.
Flanco are un numar de 900 de angajati si detine o retea de 78 de magazine, aflate in cele mai importante zone comerciale din 50 de orase. Flanco a inregistrat la sfarsitul anului 2012 o cifra de afaceri de 137 de milioane de euro si detine o cota de piata de 13% din vanzarile realizate in magazine, fiind al doilea mare jucator din piata.