Am pășit, ieri, pentru prima dată într-o fabrică de țigări. Curiozitatea de nefumător m-a împins către acest demers și am acceptat invitația organizatorilor pentru a observa cum principalul producător de tutun din lume, Philip Morris, își face treaba la fabrica din Otopeni.
Din start trebuie să vă spun că totul a curs ceas, exact ca la vizitele oficiale. Și am aflat că organizarea și inovația tehnologică la nivelul principalelor branduri din portofoliul de pe piața locală au făcut ca producătorul de tutun să își crească în România cota de piață.
”Investim constant în cercetare pentru ca experiența consumatorilor cu mărcile noastre să se îmbunătățească permanent. În ultimele 12 luni, am introdus pe piața din România o serie de produse inovatoare, de la sortimente care produc mai puțin scrum și degajă mai puțin fum, la cele care au un filtru ferm și se sting dintr-o singură mișcare, fiind ambalate într-un pachet cu caracteristici tactile speciale”, ne-a spus Steen Hjortholm, Managing Director pentru cele două companii Philip Morris prezente în România. ”Rezultatele nu au întârziat să apară în cifrele de vânzări. Încă de la finalul anului trecut, am putut vedea că anumite sortimente și-au dublat cota de piață”, a adăugat el.
În turul organizat am afla că fabrica din România a dus această abordare inovatoare la următorul nivel, prin modernizarea designului pachetului și este prima fabrică Philip Morris care a implementat atributul „less-smell” (miros redus) la nivelul întregii familii Marlboro RED.
Compania deține în România o fabrică de țigarete la Otopeni, rezultatul unei investiții totale de 450 milioane RON, care exportă constant peste jumătate din producție, în 16 țări. Datorită flexibilității și nivelului foarte ridicat al calității producției, fabrica de la Otopeni a înregistrat anul trecut un nivel record de producție, de aproape 23 de miliarde de țigarete, lucrând la capacitate maximă, în trei ture.
Anul acesta, Philip Morris își continuă investițiile la Otopeni, pe fondul creșterii capacității și producției, prin construcția unei noi stații de tratare a apei uzate, în valoare de 2,7 milioane RON.
”Având una dintre cele mai performante fabrici din regiune, putem răspunde eficient stilului de viață în schimbare și așteptărilor consumatorilor noștri și ne putem număra printre primele țări care lansează produse inovatoare. Acest lucru s-a dovedit esențial în obținerea unei creșteri a cotei de piață – în ciuda unei piețe aflate pe trend descendent – și va continua să ne alimenteze perfomanța în România”, a conchis Steen Hjortholm.
Ce mai știm? Că Philip Morris International Inc. (PMI) este lider mondial în fabricarea de produse din tutun şi deţine șase dintre cele 15 mărci internaţionale de top, printre care Marlboro, marca de ţigarete nr. 1 în lume. Produsele PMI sunt comercializate în peste 180 de ţări, iar în 2014, compania deţinea o cotă de 15,6% din piaţa internaţională de ţigarete în afara SUA sau 28,6%, excluzând China şi SUA.
În continuare puteți să vedeți o galerie foto de la fața locului…