Investitii

BILKA ridică planul investițional demarat anul trecut, la 7 milioane de euro

BILKA, unul din liderii de pe piața autohtonă de acoperișuri, a demarat anul trecut un plan investițional cu finalizare în 2016 care se ridică la aproximativ 5 milioane de euro. La începutul acestui an compania a suplimentat bugetul cu 2 milioane de euro. Suma bugetată este distribuită către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial dar și către cel rezidențial. 

Planul investițional cuprinde două etape. Prima etapă a fost demarată și încheiată anul trecut și s-a ridicat la 3 milioane euro. Suma a fost direcționată către creștere capacității de producție pentru produsele deja existente în portofoliu și pentru achiziționarea și renovarea halelor Romlag Brașov, ajungând astfel la la o suprafață totală de aproximativ 45.000 mp cu destinație depozit, linii de producție și spațiu de birouri.

Cea de-a doua etapă, începută anul acesta, se ridică la 4 milioane de euro și vizează creșterea și în special diversificarea producției. Opt noi linii de producție pentru țiglă metalică, elementele sistemului pluvial și accesorii pentru acoperiș vor fi instalate anul acesta în fabrica BILKA.

Horaţiu Ţepeş, proprietar Bilka Steel
Horaţiu Ţepeş, proprietar Bilka Steel

”Creșterea capacității de producție și diversificarea gamei de produse reprezintă un pas important ce va aduce un plus valoare pieței și va contribui la noi performațe financiare pentru BILKA. Prin deciziile și investițiile realizate în 2014- 2015 punem la dispoziția clienților un sistem complet de acoperiș, o gamă largă de produse și culori, transport, montaj, consultanță la achiziție și asistență post vânzare. Astfel determinăm clientul să nu mai petecească acoperișul, ci să îl renoveze. Acțiunile noastre de azi vor determina creșterea pieței autohtone de acoperișuri de mâine, fără să mai așteptăm măsuri și proiecte guvernamentale care să ridice piața”, declară Horațiu Țepeș.

Investițiile sunt susținute din profitul companiei, fonduri europene și credite bancare. În plus, anul acesta compania a obținut un ajutor de stat în valoare de 1 milion de lei și un dosar de fonduri europene de 3,5 milioane de lei.

”Finanțarea a fost solicitată în condițiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă. Asta înseamnă că în urma investițiilor vom genera 30 noi locuri de munca, iar ajutorul de stat obținut, va susține pentru doi ani consecutivi, 50% din totalul cheltuielilor salariale pe care noi le vom avea cu cei 30 de noi angajati. O inițiativă binevenită care încurajează antreprenorii români să creeze noi locuri de muncă”, declară Horațiu Țepeș.

Focus pe export

Producția din fabrica de la Brașov a mers anul trecut, în proporție de 96% pe piața internă, exporturile reprezentând doar 4%. Pentru 2015 compania are în vedere dezvoltarea și creșterea canalelor de export.

”În urma investițiilor realizate avem produse competitive, mijloacele și resursele necesare pentru a ne focusa mai mult pe exporturi. Pentru anul acesta așteptăm o creștere a ponderii exporturilor în totalul cifrei de afaceri cu câteva procente. Principalele țări pe care vor ajunge produsele BILKA anul acesta sunt țările ex-sovietice sau Slovacia, Germania, Austria, Ungaria, Bulgaria”, declară Horațiu Țepeș.

Piața de acoperișuri în 2015 – potețial de creștere cu până la 15%

Conform estimărilor companiei, în primele trei luni ale anului,  piața de acoperișuri a înregistrat o creștere de aproximativ 5-8%.

”Trendul pozitiv din piata observat în T1 al acestui an, când vânzările BILKA au înregistrat o creștere de 38% față de același interval al anului trecut, ne permite să fim optimiști și să vedem pentru sfârșitul anului o creștere a pieței de acoperișuri cu 10%. O evoluție pozitivă a agriculturii și condițiile meteo favorabile ar putea duce la creșterea pieței chiar și cu 15%. Avem o mare nevoie de spațiu locativ și mare potențial nevalorificat în piață. Consider că  decalajul față de ceea ce se întâmplă în Vest trebuie combătut, iar noi ca producători, prin investițiile realizate pentru creșterea calității produselor și serviciilor vom avea o contribuție semnificativă la creșterea pieței”, declară Horațiu Țepeș.

BILKA a înregistrat în 2014 afaceri de 134 milioane de lei și o cotă de piață de 24%. Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri.

Pe poarta fabricii au ieșit doar anul trecut peste 4 milioane mp de țiglă metalică. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2014, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție Bilka acoperă integral teritoriul României.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button