Vă mai amintiţi cum în anii imediat de după Revoluţie aproape fiecare apartament din ţară era “dotat” cu un televizor Sharp? Producătorul japonez a fost unul dintre primele branduri de electronice din străinătate cu care am avut contact. Acum, tehnologia creată de Sharp se numără printre cele mai inovative din lume şi, pe lângă dispozitivele revoluţionare vândute sub propriul brand, este folosită şi de giganţi din IT precum Apple sau constructori de renumiţi de maşini.
Azi am avut ocazia să admir din nou cele mai noi produse ale companiei, inclusiv ecranul cu tehnologie 4K şi cel mai mare televizor LED din lume produs în masă, cu diagonala de 90 de inci.
Motivul? Conferinţa de presă care a anunţat că din luna septembrie 2013, Sharp România este noua filială pe care Sharp Electronics o are în Europa.
Cu sediul central la Bucureşti, noua companie se va concentra pe comercializarea electronicelor de larg consum, aparatură audio-video şi electrocasnice.
Extinderea Sharp pe piața din România, alături de înființarea mai multor filiale europene Sharp, face parte din strategia de dezvoltare a activităților companiei japoneze pe mai multe piețe din regiunea Europei de Est.
“Decizia de a crea filiala Sharp Electronics din România a fost luată în urma unei serii de observaţii şi analize privind potenţialul pieţei locale. Schimbările economice și mediul favorabil investiţiilor reprezintă argumente în plus care au influenţat decizia noastră de a extinde afacerile Sharp în România”, a declarat Jacek Klekowski, preşedintele Sharp Electronics pentru Europa de Est.
În România, Sharp aduce electronice de larg consum şi electrocasnice: televizoare LCD, echipamente audio, frigidere, congelatoare, cuptoare cu microunde, cuptoare cu aburi Steamwave, aparate de aer condiționat, purificatoare şi umidificatoare de aer.
Dintre produsele oferite de Sharp România, cele mai noi televizoare – AQUOS LED LCD – merită o atenţie specială. Gama de produse din acest an include zeci de modele de înaltă tehnologie, adică televizoare cu o calitate a imaginii incomparabilă, dezvoltate cu panouri X-Gen şi cu tehnologia Quattron.
“Sharp se mândreşte cu cea mai largă gamă de televizoare cu ecrane mari: de 50, 60, 70, 80 şi de 90 de inci. Ne axăm pe vânzările din gamele mari pentru a fi înaintea competitorilor odată cu dezvoltarea cererii pentru acest gen de televizoare”, a declarat Bogdan Pasat, manager de marketing şi vânzări în cadrul Sharp România.
Pasat este responsabil şi de operaţiunile companiei din Bulgaria.” Până acum, produsele Sharp au fost comercializate pe piaţa din România printr-o reţea de distribuitori”, a mai precizat acesta.
Potrivit oficialilor companiei, pe segmentul televizoarelor cu ecrane de 60+ inci, cota de piaţă a Sharp este în acest moment de circa 66% în Polonia, 57% în Cehia şi 59% în Europa de Est. La nivel local cota de piaţă pe acest segment este de circa 47%.
“Tendinţa de a căuta televizoare cu ecrane mari va apărea mai mult şi în România în următorii doi ani”, a mai spus managerul local al producătorului japonez.
Ce aşteaptă reprezentanţii Sharp odată cu lansarea celei mai noi filiale? Încasări de 8-10 milioane de euro anual în cel mai scurt timp şi o cotă de piaţă pe segmenul televizoarelor cu ecrane mari similară cu cea din Europa Centrală şi de Est, de 60+70%.
Trebuie adăugat că Sharp este unicul producător de televizoare LED standard de 90 de inci, iar modelul AQUOS 3D LED LC-90LE757 de 90 de inci a fost lansat în Europa chiar în această primăvară. Din iunie 2013, modelul respectiv a ajuns pe aproape toate rafturile din Europa, inclusiv în România.
Referindu-se la acest produs, Pasat a precizat faptul că preţul unui astfel de device ajunge la 60000 de lei (circa 13.000 de euro) şi că în luna august au fost comercializate cinci televizoare cu diagonala de 90 de inci. Totodată, plaja de preţuri în care se încadrează ecranele Sharp porneşte de la 150 de euro, pentru monitoarele de 22 de inci şi ajunge la peste 10.000 de euro pentru cele mai mari ecrane.
Pe lângă cele mai noi televizoare cu ecran mare, oficialii Sharp au venit în cadrul conferinţei de la Bucureşti şi cu un ecran care foloseşte tehnologia 4K (de definiţie foarte înaltă), destinat zonei profesionale. Până la apariţia primelor semnale TV pentru acest gen de tehnologie, ecranul 4K a fost conectat la o unitate PC. “E tehnologia viitorului. Pentru încă doi-trei ani, ecranele 4K vor fi mai mult un concept de marketing, cel puţin până nu vom avea semnale pentru acestea”, a mai spus Jacek Klekowski. Totodată, preşedintele Sharp Europe a precizat faptul că la nivel european primele ecrane 4K sunt aşteptate în magazine din toamna viitoare.
Rezultatele financiare consolidate ale Sharp pentru anul fiscal încheiat la data de 31 martie 2013 se ridică la 22,6 miliarde de euro, în timp ce cheltuielile diviziei de cercetare şi dezvoltare sunt la 5,6% faţă de vânzările nete.