Producătorul de electronice Sony a confirmat în cadrul Gamescom, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate jocurilor video (evenimentul se desfăşoară în perioada 21-25 august în Germania, la Koln), data de lansare a consolei de jocuri PlayStation 4.
Astfel, în cadrul conferintei de presă caer a deschis ediţia din acest an a Gamescom, gigantul Sony a precizat faptul că noul PS4 va intra în magazinele din Statele Unite începând cu data de 15 noiembrie şi va putea fi achiziţionat la 399 de dolari. Pe piaţa europeană, consola îşi va face apariţia din 29 noiembrie, la preţul de 399 de euro (sau 349 de lire). Totodată, finalul lunii noiembrie va aduce consola şi în magazinele din America Latină.
Astfel, dacă vă gândiţi la un PlayStation 4 drept cadou de Crăciun, trebuie să ştiţi că îl puteţi găsi în magazinele de profil din Austria, Belgia, Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Spania, Polonia, Rusia, Marea Britanie, Suedia sau Elveţia începând cu finalul lui noiembrie.
În acest moment, numărul precomenzilor pentru cel mai nou gadget Sony a trecut de 1 milion de unităţi, potrivit oficialilor Sony, aceştia vizând lansarea consolei în 32 de ţări până la începerea sezonului de sărbători.
Consola va avea la dispoziţie jocuri precum Call of Duty: Ghosts, Need for Speed: Rivals, FIFA 14 sau Assassin’s Creed IV: Black Flag.
Totodată, în cadrul Gamescom, Microsoft a anunţat o listă de jocuri care vor fi disponibile la lansare pe Xbox One. Printre acestea se numără Assassin’s Creed IV Black Flag, Call of Duty: Ghosts, Killer Instinct, LEGO Marvel Super Heroes, Need for Speed: Rivals, Watch Dogs, Zumba Fitness: World Party.
Noua consolă va intra în magazinele de specialitate din 21 de ţări tot din luna noiembrie a acestui an. În ceea ce priveşte gadgetul realizat de Microsoft, Electronic Arts a confirmat în cadrul conferinţei de lansare a Gamescom că persoanele care vor achiziţiona un Xbox One vor primi gratuit FIFA 14.
Printre expozanţii prezenţi în cadrul ediţiei din acest a Gamescom se află şi Gameleon, un startup românesc fondat de Victor Popescu, o platformă web care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și crea propriu browser de jocuri fără a avea vreun fel de experiență în programare. În luna iunie, Gameleon, a fost selectat de juriul Intel Business Challenge Europe, alături de alte patru companii, să participe la finala Intel Business Challenge World 2013, ce va avea loc în octombrie, în Berkley, California.
Demarat în 2009, evenimentul Gamescom reuneşte anual peste 600 de expozanţi, 5.000 de jurnalişti şi peste 280.000 de vizitatori.