Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, activă pe piață din februarie 2014, a rulat în primele șase luni de activitate comenzi online de peste 500.000 euro și a ajuns la un portofoliu de circa 10 clienți, predominant din zona de fashion și cosmetice. Compania estimează să atragă, până la finalul anului, un total de 12 clienți, atât din țară precum și din străinătate, vizând în special retailerii interesați să vândă pe piața din România.
Frisbo, platforma de e-fulfillment care preia tot procesul operațional și logistic al magazinului online, estimează un rulaj total de 1 milion de euro pentru clienții din portofoliu, până la finalul anului.
Compania gestionează, deja, procesele operaționale și logistice a 10 business-uri din țară, localizate în orașe precum București, Cluj-Napoca, Brașov, Zalău, Sibiu și Oradea, dar și din afară, din țări precum Germania și Republica Moldova, care urmează să vândă online în România.
„Modul în care am început să creștem și să fim percepuți de comercianți ne confirmă faptul că e-fulfillmentul este un serviciu necesar în online-ul românesc, mai ales dacă ne raportăm la startup-uri și la retailerii străini care vor să vândă în România și, din motive evidente, preferă să o facă online”
Bogdan Colceriu, CEO Frisbo
Potrivit acestuia, în prezent, depozitul Frisbo din Brașov, cu o capacitate integrală de 1.400 de metri pătrați, este ocupat în proporție de 20% și pregătește pentru livrare o medie de câteva sute de comenzi pe zi. Serviciul de e-fulfillment a livrat, în total, de la momentul lansării, mai bine de 100.000 de produse cumpărate online.
„Clienții sunt tot mai deschiși la ideea de e-fulfillment, un serviciu care le ușurează extraordinar activitatea de zi cu zi, permițându-le, contra unui cost fix, simplu de urmărit, să se concentreze exclusiv pe creșterea magazinului, în termeni de poziționare, marketing și produse comercializate. Un alt avantaj extrem de important al externalizării prin e-fulfillment este reducerea semnificativă a costulurilor opraționale, care, automat scad cu până la 50%”
Bogdan Colceriu, CEO Frisbo
Beneficiul utilizării unui serviciu de e-fulfillment este transformarea costurilor operaționale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea mărfii, facturarea, împachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului într-un cost direct, legat de numărul de comenzi realizate și de cantitatea de marfă aflată în stoc.
Efectele transformării costului logistic în unul fix, predictibil, se vad și la nivelul prețului de vânzare al produsului. Conform specialiștilor Frisbo, un control amănunțit al costurilor operaționale este esențial pentru competitivitatea comercianților online, acestea riscând să ajungă și până la 15% din prețul final al produselor comercializate.
Frisbo este prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, lansată la începutul anului de Okian, unul dintre principalii comercianți de carte din România, cu o investiție de 500.000 de euro.
E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor. Cu sediul central în Brașov, Frisbo deține o infrastructură de 1.400 de metri pătrați din care își propune să deservească mai multe magazine online.