Pe 22 mai 2014, la ART SAFARI‐ Pavilionul de Artă București 2014, LAVACOW, subsidiară internațională specializată în tehnologie a grupului de artă ARTMARK, lansează o platformă revoluționară de licitație de artă, doar cu ajutorul calculatorului, inovativă la nivel mondial.
Lavacow.com este locul în care arta se întâlnește cu noile tehnologii pentru a oferi iubitorilor de artă contemporană o experiență completă și aidoma realității. Inedita platformă IT se adresează grupei de vârstă 25-‐40 de ani, cu venituri medii și un interes crescut pentru originalitate, cultură europeană și experiențe noi.
Canalele de comunicare ale Casei, imaginea website-‐ului și selecția de artă au fost adaptate gustului și stilului de viață ale acestui target. Lavacow se bazează pe trendurile din tehnologie -‐ mobilitate crescută, responsivitate pe orice device, strategii de gamification, operarea de către vânzător a tuturor serviciilor post-‐vânzare pentru a ușura sarcina cumpărătorului, pentru a transporta arta în noua eră tehnologică, traducând în metalimbajul contemporaneității o ofertă comunicată până astăzi mai degrabă conservator și elitist.
Din punct de vedere artistic, focusul este pe artă contemporană emergentă din Estul Europei, urmărind artiști în curs de consacrare în spațiul internațional. Lavacow promovează o artă în ton cu apetența publicului tânăr pentru un mesaj artistic puternic și originalitatea limbajului creator, pe de o parte, și achiziție inteligentă, cu potențial investițional, pe de altă parte.
Singularitatea conceptului propus de Lavacow constă în “The New Revolutionary Auction Room” ce permite utilizatorilor să experimenteze fiorul unei licitații de artă într-‐o simulare online de tip joc. Fiecare utilizator își poate personaliza prezența printr-‐un avatar (la alegere unul din cele 10 personaje simpatice animate special pentru acest proiect de artistul de benzi desenate Alexandru Ciubotariu – Pisica Pătrată), poate folosi un alias și afișa public țara sa de proveniență. Utilizatorul acumulează puncte pentru valoarea artei achiziționate și numărul de prieteni invitați în joc, și, cel mai important, interacționează cu profilul celorlalți participanți în licitație.
Printre avantajele Lavacow se remarcă migrarea în online a tuturor activităților asociate comercializării operei de artă, de la procesul de consignare la stabilirea termenilor de livrare, facturare, opțiuni de asigurare și alte preferințe. Serviciile sunt integrate în platformă și acoperite logistic de către Lavacow, astfel încât utilizatorul, mai mult sau mai puțin obișnuit cu uzanțele din piața de artă, doar licitează din fața calculatorului sau telefonului mobil și apoi primește la ușă opera de artă ambalată profesionist.
Un alt avantaj îl reprezintă și taxele de licitație la jumătate față de cele practicate de casele de licitație tradiționale (de la un standard care variază între 18-‐27% taxele de licitație coboară în cazul casei Lavacow la un maximum de 8-‐12%), cu posibilitatea de a reduce taxele la zero în cazul în care utilizatorul recomandă platforma de licitare și va aduce utilizatori noi.
Premieră absolută pentru piața românească de specialitate, asistăm la lansarea în România a unui serviciu destinat pieței internaționale, Lavacow fiind nu doar o platformă tehnologică care revoluționează soluția de participare la licitația de artă, dar și prima casă de licitație de artă lansată în România care se adresează iubitorilor de artă de oriunde, punând în vânzare artă emergentă din Estul Europei. Astfel, Lavacow contribuie la creșterea vizibilității artiștilor est-‐europeni în afara spațiului național, urmărind confirmarea internațională a aprecierii lor.
Prima licitație Lavacow reunește 50 de lucrări purtând semnătura unor artiști contemporani din România, Bulgaria, Ungaria, Moldova, Polonia, Slovacia, Rusia. Din România îi amintim pe Ion Grigorescu, Horia Damian, Paul Neagu, Geta Brătescu, Sorin Ilfoveanu, din Ungaria pe Dora Maurer, din Polonia pe Viktor Dyndo și Michal Szuszkiewiecz, iar din Rusia pe Sergey Sologub. Prețurile de pornire ale operelor încep de la 200 de euro și ajung până la 5000 de euro.
“Reunirea artiștilor est-‐europeni pe o platformă destinată lor este un demers de unificare a unui spațiu artistic cu multe similitudini din punct de vedere istoric și cultural, din care erupe un mesaj puternic, exotic și proaspăt pentru publicul occidental. Artiști români precum Adrian Ghenie, Romul Nuțiu sau Victor Man au devenit în ultimii ani cunoscuți și foarte apreciați la nivel internațional, iar acum operele lor fac parte din colecții internaționale importante și sunt incluse în selecția celor mai mari case de licitație din lume, inclusiv Christie’s și Sotheby’s. Ne dorim ca Lavacow să devină o rampă de lansare pentru mulți alți artiști talentați ce merită o mai bună promovare și vizibilitate” spune Cristina Olteanu, CEO al casei de licitație Lavacow.
Prima licitație Lavacow va avea loc pe 27 mai, începând cu ora 21.00, online, pe site-‐ul www.lavacow.com. Vizionarea loturilor va fi posibilă începând cu 14 mai, la fel și înscrierea. Se pot plasa oferte și în avansul licitației propriu-‐zise, tot online. Pentru a plasa oferte sau a participa la licitații, utilizatorii trebuie să își creeze un cont securizat gratuit.