Din piaţa de profil, în 2012 s-a putut observa o creştere a vânzărilor de circa 25-30% pe segmentul centralelor termice în condensare, în timp ce centralele convenţionale au raportat o scădere uşoară, de aproximativ 5%, sustin cei de la Ariston Thermo România, filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group.
Chiar dacă în acest moment doar aproximativ 10% din piaţa de centrale termice pe gaz din România este compusă din echipamente în condensare, mizăm pe o creştere continuă în această direcţie. Astfel, în următorii ani estimăm că românii vor alege tot mai mult centralele în condesare deoarece vor înţelege avantajele acestora, în ciuda preţului mai ridicat”
Cătălin Drăguleanu, Country Sales and Operation Manager Ariston Thermo România.
• Media naţională, în 2012, a costului de producţie al unei Gcal în sistem centralizat este de cca 288 lei / Gcal, în timp ce o centrală termică are un cost de 145 lei / Gcal.
• În acest caz centralele termice sunt principala alternativă pentru familiile care iau decizia de a renunţa la sistemul centralizat de încălzire.
• Investiţia medie într-o centrală termică – 4.500-7.000 lei (diferă în funcţie de numărul de camere şi nivelul de dotare al instalaţiei – radiatoare, ţevi, accesorii, montaj).
• Amortizarea investiţiei – 2,6 – 3,6 ani (estimare în cazul creşterii preţului la gaz cu până la 30%)
• Ineficienţa sistemului centralizat
• Acesta a fost proiectat pentru 3 milioane de locuinţe, în acest moment fiind racordate doar 1,4 milioane
• Doar în ultimii 10 ani, 1,1 milioane de familii au renunţat la sistemul centralizat de încălzire
• În acest fel sistemul devine tot mai ineficient
• În 2012, peste 66.000 de locuinţe s-au debranşat de la sistemul centralizat de încălzire, conform ANRSC
• Treptat, tot mai multe judeţe rămân fără abonaţi la sistemul centralizat
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanţi jucători internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.
Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Rendamax, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat, pompe de căldură şi panouri solare.
Ariston Thermo Group a înregistrat în 2012 vânzări totale de 1,32 miliarde de euro, în creştere cu 5% faţă de 2011. Compania deţine 19 unităţi proprii de producţie în 10 ţări şi 15 centre de cercetare în 8 ţări, având în total 6.800 de angajaţi în cele 46 de filiale aflate în 30 de ţări. Compania asigură, de asemenea, o distribuţie ce acoperă peste 150 de state din întreaga lume.