Cisco, lider mondial în reţele de comunicaţii, a lansat pe piaţă o serie de inovaţii care îmbină capacitatea software-ului cu inteligenţa reţelei pentru o mai bună colaborare video între companii. Totodată, compania americană anunţă introducerea DX650 – un telefon bazat pe sistemul de operare Android care oferă atât funcţionalităţi tradiţionale cât şi apleuri video de înaltă definiţie sau alte capabilităţi ce pot fi asimilate smartphone-urilor de astăzi.
Potrivit reprezentanţilor companiei, noul software identifică tipul şi volumul resurselor (de exemplu, porturi, lăţime de bandă, infrastructură) necesare organizării unei întâlniri în funcţie de terminalele folosite şi se adaptează automat. Astfel, clienţii pot îmbunătăţi cu 70% gradul de utilizare a infrastructurii de colaborare actuale şi pot scala transmisiile video într-un mod mai eficient din punct de vedere al costurilor, fără a afecta experienţa utilizatorilor.
“Când ne gândim la noi modalităţi de lucru, nu există o abordare general valabilă. Clienţii vor opţiuni în funcţie de propriile nevoi şi obiceiuri de lucru. De exemplu, clienţii care îşi doresc o experienţă video HD de pe desktop, completată de integrarea directă a aplicaţiilor de colaborare, cum ar fi mesaje şi prezenţă instantanee, pot constata că modelul DX650 este perfect pentru ei. Cei care caută o experienţă TelePresence mai personală sau mai naturală de pe desktop, pot opta pentru Cisco TelePresence EX60 sau EX90”, a declarat Cristian Popescu, Director General Cisco România.
Cisco utilizează software pentru a integra două platforme marcante de pe piaţă aşa cum nu a mai fost posibil până în prezent. Acum, clienţii aflaţi la locul întâlnirii pot invita orice utilizator extern organizaţiei să participe la întâlnirile TelePresence şi WebEx prin intermediul propriului browser. Într-o conferinţă combinată WebEx şi TelePresence, utilizatorii vor putea acum să vadă prin transmisie video toţi participanţii la întâlnire, fie că se află la un terminal TelePresence sau sunt clienţi WebEx pe propriul calculator personal sau dispozitiv mobil.
Într-o conferinţă combinată WebEx şi TelePresence, utilizatorii vor putea acum să urmărească transmisii video de la toţi participanţii la întâlnire, indiferent dacă aceştia se conectează de la un terminal TelePresence sau de la un client WebEx pe calculatorul personal sau dispozitivul mobil.
Inovaţiile Cisco coincid cu perioada în care directorii IT şi operatorii de reţea caută cele mai eficiente modalităţi de folosire a transmisiilor video în propriile reţele. De fapt, conform celui mai recent index Cisco Visual Networking Index, videoconferinţele pe desktop pentru companii vor creşte la nivel global de la 36,4 milioane de utilizatori în 2011 la 218,9 milioane de utilizatori în 2016.
Caracteristicile Cisco DX650
Pe lângă extinderea experienţei video HD la 1080p pe desktop, utilizatorii pot intra direct într-o întâlnire TelePresence prin apelare sau se pot conecta de pe dispozitiv la orice terminal video bazat pe standarde de comunicare video.
Telefonul prezintă numeroase caracteristici sau atribute „inteligente”, inclusiv o interfaţă de utilizator Android uşor de folosit, acces instantaneu la aplicaţii critice şi posibilitatea de a crea multiple profiluri de utilizator unic. Fiecare profil poate fi integrat cu uşurinţă în agenda şi e-mail-ul utilizatorului, precum şi într-o listă completă de contacte şi numere cu apelare rapidă. Aplicaţii precum Cisco Jabber, WebEx şi AnyConnect sunt instalate pe dispozitiv.
Noul telefon permite utilizatorilor să acceseze aplicaţii instalate la faţa locului sau bazate pe cloud. Este un dispozitiv Android complet compatibil (certificat conform suitei de teste de compatibilitate Compatibility Test Suite), prin urmare utilizatorii pot accesa acum aplicaţii pentru companii, cum ar fi portaluri de servicii clienţi sau soluţii CRM, din browser-ul integrat al DX650. Sau pot vizualiza conţinut şi partaja materiale video cu colegii prin aplicaţii de colaborare cloud, cum ar fi Cisco WebEx, disponibile nativ pe telefon sau prin magazinul Google Play.