BusinessCompanii

Bosch a încheiat anul fiscal 2015 cu afaceri de 1,2 miliarde de lei în România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2015 cu o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lei (272 milioane de euro) în vânzări consolidate în România. 

Achiziția completă a două foste jointventure deținute în părți egale, BSH Hausgeräte GmbH și Robert Bosch Automotive Steering GmbH, a crescut vânzările cu 30 procente.

Bosch a înregistrat şi o puternică creştere operaţională: calculate pe o bază comparabilă, vânzările pe piaţa locală au crescut cu 12 procente. Vânzările totale nete de 1,7 miliarde de lei (375 milioane de euro) în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au crescut față de anul trecut cu aproape 50 de procente.

„Mulțumită produselor noastre inovatoare și serviciilor orientate către clienți, am reușit să continuăm cu succes tendința noastră de creștere în anul 2015”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România. În mediul competitiv de piață al primului trimestru din 2016, afacerile companiei au evoluat, din nou, foarte bine.

„Pentru anul 2016 ne așteptăm, în continuare, la o creștere puternică în România, în toate sectoarele noastre de activitate”, a adăugat Boldijar.

Numărul angajaților Bosch în România în anul 2015 a fost de aproximativ 3.200, o creștere de peste 30 de procente față de anul trecut. Se preconizează o creștere semnificativă a numărului de angajaţi, la un nivel similar, în cursul anului 2016, mai ales pentru locațiile din Blaj, Cluj și Timișoara.

Bosch extinde producţia şi activităţile de cercetare-dezvoltare în România

Grupul Bosch a investit aproximativ 178 milioane lei (40 de milioane euro) în România în 2015 și planifică investiții suplimentare în anul curent, în special pentru continuarea dezvoltării locațiilor de producție pentru Soluții de mobilitate.

Capacitatea în creștere și operațiunile în expansiune ale fabricilor Bosch din Blaj și Cluj, precum și extinderea activităţilor de R&D consolidează prezenţa companiei şi potenţialul constant de creştere în România. Locația din Jucu și-a triplat producția de la inaugurarea în anul 2014. În această fabrică, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unităţi electronice pentru siguranţă, pentru clienți globali din industria auto.

În 2015 și 2016, fabrica de componente auto din Jucu a adăugat produse noi în portofoliul propriu, inclusiv componente pentru airbaguri şi sisteme de asistență la parcare pentru un plus de siguranță și confort. În Blaj, divizia Soluții de mobilitate a început producția de componente de grup motopropulsor la finalul anului 2015 și preconizează o creștere puternică a producției în 2016, prin extinderea proiectelor existente.

România devine, de asemenea, o parte importantă a rețelei globale de cercetare-dezvoltare Bosch. Centrul de inginerie din Cluj, înființat în 2012 și extins cu un nou sediu modern în 2015, dezvoltă tehnologii ale viitorului în colaborare cu parteneri internaționali și locali. Aici, peste 100 de tineri ingineri talentaţi se concentrează pe domenii precum conectivitatea, industria conectată – cunoscută şi sub numele de Industria 4.0, energia regenerabilă și conducerea automatizată și efectuează, de asemenea, o gamă largă de teste și analize.

Când vine vorba de Industria 4.0, Bosch este un utilizator și un furnizor de top care oferă un spectru larg de soluții în domeniul tehnologiei de acţionare şi automatizare, precum și senzori și software.

Centrul de inginerie din Cluj a început recent să lucreze şi la soluţii pentru Industria 4.0, cu scopul de a impulsiona schimbări strategice în mediul de producție. În unitățile de producție din Cluj și Blaj, Bosch implementează treptat soluții ale Industriei 4.0 pentru a-și creşte competitivitatea, de exemplu printr-o mentenanţă predictivă şi mai rapidă.

Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2016

După un an record în 2015, Grupul Bosch dorește să-și continue tendința de creștere în acest an. Liderul global în furnizarea de tehnologii și servicii preconizează creșterea vânzărilor la nivel mondial într-un interval ajustat în funcție de rata de schimb de 3 până la 5 procente în anul 2016.

În discursul său din cadrul conferinței anuale de presă a companiei, care a avut loc în Germania în luna aprilie, directorul executiv al Bosch, Volkmar Denner, a afirmat: „Intenționăm să creștem nu doar prin produse inovatoare, ci și prin servicii inovatoare.” În domeniul conectivității, Bosch se concentrează pe cei „3S”: senzori, software și servicii.

Compania folosește din ce în ce mai mult serviciile conectate pentru a clădi pe propria bază vastă din domeniul hardware. Procedând astfel, Bosch beneficiază nu doar de diversificarea sa tehnologică, ci și de expertiza sa amplă în diferite industrii şi domenii. Divizia nou creată, Bosch Global Service Solutions, recent instituitul Bosch IoT Cloud, precum și Sistemul Bosch Smart Home lansat la începutul anului 2016 contribuie la această strategie.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără aproximativ 3.200 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2014, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 272 milioane de euro pe piaţa din România.

Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.

În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button