
Bilka a încheiat 2024 cu afaceri de 1,4 miliarde lei, în creștere cu 14%, şi două sedii noi, unul în Bulgaria și unul în Olanda.
BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de 1.4 miliarde lei (281 milioane de euro), în creștere cu 14% față de 2023, când a înregistrat afaceri de 1.23 miliarde lei (248 milioane euro). Anul 2024 a fost unul bun pentru companie, care a înregistrat o creștere atât a veniturilor, cât și a volumelor. Creșterea volumelor depășind ritmul de creștere a veniturilor.
Compania a continuat anul trecut în mod susţinut planul de extindere și investiții, la nivel local, în timp ce la nivel regional a început primele investiții și analizează pieţe din ţările apropiate, unde modelul de business ar putea fi replicat în următorii ani.
”2024 a fost un an bun pentru noi. Rezultatele reflectă strategia noastră de dezvoltare sustenabilă. Creșterea de 14% a fost susținută în special de investiții, iar principalele două direcții au fost extinderea internațională, precum și extinderea capacității de producție și diversificarea gamei de produse. Aceasta practică a investițiilor a avut cel mai mare impact în evoluția companiei în toți cei 18 ani de activitate. În fiecare an nivelul investițiilor a crescut. Crezul meu este că investițiile constante sunt un instrument de creștere care s-a dovedit a fi eficient indiferent de ciclul economic în care ne-am aflat” a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.
Extindere internațională, investiții planificate de 10 milioane euro
Bilka își continuă strategia de expansiune internațională, având un plan de investiții de peste 10 milioane de euro. Anul trecut, compania a alocat 5 milioane de euro din buget și a deschis primele birouri externe, în Olanda și Bulgaria. Această investiție susține planurile companiei de a-și crește vânzările la export și implicit pe piețele din Europa de Vest, aliniindu-se astfel strategiei de extindere pe termen mediu și lung.
Compania cu sediul în Brașov are acum birouri în Bulgaria și Olanda unde a mărit echipele, și câte un reprezentant propriu în Slovacia și Polonia. Restul țărilor în care exportă, fiind gestionate de echipa din Brașov.
„Aceaste investiții au venit natural, dat fiind faptul că identificăm un potențial mare pe piețele externe și un interes crescut pentru produsele noastre. Cererea se datorează și faptului că în prezent deținem cea mai mare fabrică de sisteme pentru acoperiș din Estul Europei. Am decis să mergem cu birouri acolo unde rezultatele înregistrate până în prezent, cu gestionarea comercială din Brașov, ne-au arătat că este potențial mare de dezvoltare“ a precizat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.
Strategia Bilka pe termen lung, pentru extinderea pe piețele externe, include deschiderea de unități de producție în regiuni selectate din punct de vedere economic sau de a achiziționa active.
Pe termen mediu, BILKA intenționează să-și dubleze vânzările la export în următorii patru ani și să atingă o cifră de afaceri de 100 milioane de euro din piețele externe. Până la momentul producției, noul sediu din Olanda, cu o suprafață de 7.700 mp, va servi ca spațiu logistic și punct de coordonare pentru a facilita accesul pe piețele din Europa de Vest. Aceasta va permite o mai bună gestiune a stocurilor și va sprijini creșterea vânzărilor internaționale, Bilka propunându-și să devină un jucător de top în regiune.
“Acum intrăm într-o ţară din regiune prin intermediul căreia vom accesa mai multe țări din Europa de Vest. Piețe cu un potenţial mare de creştere. Pentru a deveni unul dintre jucătorii importanţi din Europa şi pentru a majora volumul vânzărilor, trebuie să fim prezenţi și în Europa de Vest. Europa de Est o acoperim în mare parte din România. Planul nostru pe termen mediu vizează o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro din exporturi în următorii trei-patru ani. Astfel investiția realizată în Bilka Netherlands BV, care constă în achiziția unui sediu de 7.700 mp, amenajare corespunzatoare activității și dezvoltarea echipei, ne va ajuta în atingerea acestui obiectiv” a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.
BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2024 afaceri de 248 milioane de euro. În cei 18 ani de activitate compania a realizat investiții în fabrica din Brașov, de peste 100 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.
În 2025, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Belgia, Spania, Austria, Irlanda, SUA sau Ucraina.