Uncategorized

Auto Trends: Verdictul pilotilor din F1 cu privire la pneurile Pirelli pentru 2015

f1Prima sesiune de teste din pre-sezon: 1 – 4 februarie 2015 a avut loc la Jerez de la Frontera, Spania. Numarul mai mare de tururi si performantele mai bune, comparativ cu startul din 2014, subliniaza fenomenala dezvoltare a tehnologiei hibride.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport

„Cele patru zile de la Jerez au reprezentat un test amplu, toate echipele prezente efectuand mult mai multi kilometri decat anul trecut: ceea ce subliniaza fenomenala rata de dezvoltare atinsa de noua tehnologie hibrida. Am avut parte de diverse conditii meteo pe o pista foarte abraziva la Jerez si nu am avut nicio problema, comentariile pilotilor fiind in general pozitive. Din perspectiva pneurilor, cele doua sesiuni de teste de la Barcelona ce vor urma luna aceasta vor fi mult mai elocvente, atata timp cat vremea va fi favorabila. Provizionul pneurilor noastre cu compozitie prototip „winter hard” – o compozitie special creata pentru teste, ce ofera o incalzire mai rapida – a fost clar apreciata, pilotii utilizand-o extensiv. Este evident ca noile masini au evoluat substantial fata de 2014 si anticipam noi imbunatatiri inainte de primul Mare Premiu din martie de la Melbourne.”

Seturi de pneuri aduse la Jerez: 284

din care 5 supersoft; 37 soft; 120 medium; 57 hard; 40 intermediare; 25 de ploaie

 

Seturi de pneuri utilizate: 155

din care: 5 supersoft; 37 soft; 120 medium; 57 hard; 40 intermediare; 25 de ploaie

Pneurile prototip speciale „winter hard” (16 seturi) au fost de asemenea aduse la Jerez. Doua seturi dintre acestea au fost disponibile pentru fiecare echipa cu scopul strict de a fi testate, acestea nefacand parte din gama P Zero pusa la dispozitie pentru sezonul 2015. Este un pneu hard cu o compozitie care lucreaza intr-o zona joasa, ceea ce ii permite sa atinga rapid performante de varf chiar si in conditii de temperaturi scazute: perfect adaptate la conditiile meteo din februarie in Europa.

Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:

SupersoftNICIUN TUR
SoftMaldonado (Lotus)19 tururi ziua 3
MediumRosberg (Mercedes)29 tururi ziua 1
Winter HardRosberg (Mercedes)34 tururi ziua 1
HardRosberg (Mercedes)42 tururi ziua 1
IntermediareRosberg (Mercedes)25 tururi ziua 3
PloaieNasr (Sauber) 4 tururi ziua 2

 

Cei mai buni timpi si alegerea pneurilor pentru fiecare zi:
Ziua 1Vettel (Ferrari)tururi 601’22”620 Medium
Ziua 2Vettel (Ferrari)891’20”984 Medium
Ziua 3Nasr (Sauber)1091’21”545 Soft
Ziua 4Raikkonen (Ferrari)1061’20”841 Soft

 

In cele patru zile de teste s-au parcurs in total de 2294 de tururi. Anul trecut, 1470 de tururi au fost efectuate in aceeasi perioada, cu 11 echipe pe pista in loc de 8 anul acesta. Cel mai bun timp in 2014 a fost 1m23.276s (Kevin Magnussen, McLaren), ceea ce a dovedit o crestere substantiala in performanta si fiabilitate comparativ cu anul precedent.

Fiecare echipa are alocat un total de 135 de seturi de pneuri pentru teste in 2015.

Alte doua sesiuni de teste vor urma la Barcelona: 19 – 22 februarie si 26 februarie – 1 martie.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button