Cel mai discutat subiect din mass-media online din România în perioada 1 iunie – 12 iulie 2013 a fost bacalaureatul, reiese dintr-o analiză de monitorizare realizată de MediaIQ, prima companie românească de media intelligence.
Potrivit informaţiilor analizate, în această perioadă s-au scris nu mai puțin de 12.260 de articole având ca subiect principal examenul de bacalaureat din acest an, aceasta beneficiind de cea mai mare expunere în mass-media online în perioada 1 iunie – 12 iulie 2013. Ziua de vârf în care subiectul a avut cel mai ridicat coverage media a fost 8 iulie 2013, dată corespunzătoare afișării primelor rezultate ale examenului. În această zi, au fost publicate 1.850 de articole online având ca subiect central bacalaureatul.
În topul publicațiilor online care au scris cele mai multe articole despre bacalaureat anul acesta, pe primul loc se află realitatea.net. evz.ro, romanialibera.ro, b1.ro, antena3.ro și gandul.info sunt celelalte site-uri care au dezbătut cel mai mult subiectul bacalaureatului în perioada mai sus menționată.
Bacalaureatul de anul acesta a fost un hot-issue și pentru social media, înregistrând un număr de 803 menționări pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri și în comentariile articolelor.
În ceea ce privește sub-temele de discuție generate în jurul bacalaureatului de anul acesta, cele mai vizibile în mass-media online au fost: subiectele date la BAC (2.674 articole), scandalul de la Liceul Bolintineanu (3.208 articole), greselile gramaticale ale ministrului Remus Pricopie (219 articole) și rata de promovabilitate de la bacalaureat (1.718 articole).
Bacalaureat 2013 versus bacalaureat 2012
Comparând datele obținute anul acesta cu datele corespunzătoare perioadei similare de anul trecut, în 2013 s-a discutat mai puțin pe tema bacalaureatului – 12.260 de apariții online față de 13.569 de apariții anul trecut.
Cele mai numeroase articole online pe tema bacalaureatului 2012 au apărut tot pe data de 8 iulie, însă numărul lor a fost mai mic în comparație cu numărul aparițiilor din 8 iulie 2013: 1.750 (anul trecut) versus 1.850 (anul acesta).
În ceea ce privește tonul articolelor analizate, atât în 2012, cât și în 2013, acesta este preponderent negativ. În 2013, însă, articolele negative le depășesc cu câteva procente pe cele similare din 2012.
Bacalaureat 2013 versus alte subiecte ale perioadei
Examenul de bacalaureat de anul acesta s-a clasat pe primul loc în topul celor mai discutate subiecte în mass-media online românești, depășind ca expunere alte subiecte precum: condamnarea lui Cristian Cioacă (1.183 apariții), moartea lui Radu Vasile (3.761 apariții), protestele din Egipt (483 de apariții) și ziua Statelor Unite ale Americii (1.687 apariții).
Monitorizarea a fost realizată pe un eșantion de 1.500 de surse cu acoperire națională și locală (cotidiane naționale și locale, periodice naționale și locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare și comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook și comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter și peste 50 de forumuri.
MediaIQ este primul serviciu românesc de media intelligence. Printre clienţii MediaIQ se numără Bergenbier, bauMax, BRD, ING Asigurări, JTI, L’Oreal, PayU.