Compania Adeplast estimează că va închide anul 2014 cu cifră de afaceri de 299 milioane de lei (aprox. 67 milioane de euro).
“Am avut un an incredibil de bun pentru climatul economic general în care ne-am desfășurat activitatea, bazându-ne pe o creștere de aproximativ 19 procente. Dar asta nu înseamnă că a fost un an ușor. Este posibil să fi fost cel mai tumultos și mai ciudat an din istoria noastră. Piața a înregistrat suișuri și coborâșuri neregulate pe tot parcursul anului, nu am avut deloc predictibilitate, iar investițiile au fost mărunte. Ne așteaptă un an la fel de complicat. Dar ne-am obișnuit. Știm ce avem de făcut, strategia e pregătită și vom intra urgent în 2015 cu toate motoarele turate”.
Pe parcursul anului toate platformele AdePlast de la Oradea, Ploiești și Roman au funcționat la capacitate. Campioană este platforma Roman, care a înregistrat cea mai mare creștere de 33%, urmată de Ploiești cu 14%. Din punct de vedere funcțional, AdePlast este împărțită pe trei divizii: mortare uscate, vopsele și polistiren. “Pe fiecare divizie am obținut rezultate mulțumitoare. La mortare suntem aproape la același nivel cu anul trecut, la vopsele am avut o creștere de 14 procente, iar la polistiren aproape 16 procente. Am reușit, în același timp, să ajungem lideri pe piața de polistiren extrudat, cu 107.000 metri cubi vânduți, ceea ce înseamnă 11% pondere în cifra noastră de afaceri”, precizează Marcel Bărbuț.
AdePlast a finalizat în 2014 implementarea unei strategii de IT și automatizare în care s-au investit peste 330.000 euro, la care se adaugă cei 775.000 euro pentru dezvoltarea centrului de cercetare de la Ploiești și un upgrade în zona de producție.
“Anul acesta am făcut cei mai importanți pași în dezvoltarea și cercetarea de produse noi, dar mai ales în creșterea calității produselor existente. Spre exemplu, am crescut densitatea la polistiren cu 10%, ceea ce ne determină să afirmăm că avem cel mai bun polistiren din piață, aliniat la toate condițiile impuse de normele europene. Acest fapt împreună cu certificatul de calitate european ETAG 004 ne-au consolidat drumul la export pentru termosistem în Ungaria, Austria, Germania și Belgia” explică Marcel Bărbuț.
În 2014 exporturile companiei au ajuns la 3.080.000 de euro, în condițiile în care anul trecut acestea s-au cifrat la 2.000.00 de euro.
„Anul 2014 a fost pentru AdePlast anul cercetării și al dezvoltării calitative. În 2015 ne vom orienta multe eforturi către mediu, iar primul pas pe care îl vom face va fi să înnoim parcul auto cu 20 de camioane euro 6, pentru aceasta având aprobat un leasing de 2.000.000 euro”, mai adaugă Marcel Bărbuț.