“Cât de dificil a fost începutul?” și “Dacă ar fi un moment cheie din care ai învățat, care este acesta?” au fost principalele întrebări la care au răspuns cei patru vorbitori în cadrul conferinței ZILELE NESTLÉ, a doua ediție: Andreea Răducan, fostă campioană olimpică și mondială, Hervé de Froment, Country Manager Nestlé România, Raluca Ghinea, Organizational Developer Manager Ernst & Young și Jorg Riommi, Chief Creative Officer Publicis România.
Cu experiențe dobândite în domenii diferite, de la sport, management, descoperire de talente sau soluții creative, vorbitorii din cadrul ZILELE NESTLÉ au discutat despre începuturile lor de-a lungul carierei, pentru tinerii din Cluj-Napoca.
Andreea Răducan, fostă campioană olimpică și mondială, în prezent Președinte al Fundației Olimpice Române, cu o carieră în marketing și management sportiv, a pus accent pe importanța determinării și disciplinei.
„Lecția dură pe care am trăit-o la Jocurile Olimpice de la Sydney, când am pierdut medalia din finala de individual compus, a reprezentat unul dintre cele mai dificile momente pentru mine. Copil fiind, mi-a fost greu să accept că pot pierde ceva câștigat prin foarte multă muncă, ceva ce-mi aparținea deja. Însă am ales să nu mă definească acel moment, am continuat să muncesc și să lupt pentru a ma întoarce pe podium și am reușit acest lucru în 2001, la Campionatele Mondiale de la Gent. Experiența dobandită m-a învățat că trebuie să lupți pentru ceea ce iți dorești, iar determinarea și disciplina pot fi cei mai buni aliați ai unui tânăr de 20 de ani. Pe scurt: tânărul de 20 de ani trebuie să fie un luptător și să se dezvolte continuu”, a declarat Andreea Răducan, fostă campioană olimpică și mondială la gimnastică, în prezent Președintele Fundației Olimpice Române.
Hervé de Froment, Country Manager Nestlé România din 2013, a prezentat momentele cheie din experiența sa de 37 de ani. A început în marketing, unde și-a construit o experiență solidă timp de peste 10 ani, iar înainte de a deveni director general a dobândit și experiență în vânzări. El a subliniat fapul că o carieră se poate construi pe o fundație puternică doar confruntându-te cu situații diferite și lucrând în strânsă legătură cu oamenii.
„De-a lungul unei cariere de 37 de ani, numirea unui singur moment dificil ar fi o adevărată provocare; este o perioadă în care am trecut prin aproximativ 13 «începuturi» diferite. A fost dificil prima dată, a doua oară, dar toate acestea au stat la baza construirii mele ca profesionist. Un loc de muncă înseamnă o responsabilitate pentru fiecare persoană, iar cel mai important este să pui pasiune și să îți placă domeniul ales. Pentru că, la final, acesta este lucrul care va aduce cu adevărat valoare muncii voastre”, declară Hervé de Froment, Country Manager Nestlé România.
Ediția din martie a conferințelor ZILELE NESTLÉ s-a bucurat de prezența Google, unul dintre partenerii Nestlé din cadrul inițiativei Alliance for YOUth, reprezentată de Ela Moraru (Industry Manager). Actorul Marius Manole, Alex Găvan, performer de top în alpinismul de altitudine extremă și profesorul Roberto Vaccani (Universitatea Bocconi, Milano) au fost vorbitorii ediției din martie, oferind sfaturi tinerilor clujeni.
La ediția de astăzi, alți doi reprezentanți ai partenerilor din Alliance for YOUth, Raluca Ghinea de la Ernst&Young România și Jorg Riommi de la Publicis România au fost prezenți și au discutat cu cei 200 de studenți participanți la eveniment.
Conferințele ZILELE NESTLÉ fac parte din inițiativa Nestlé de susținere a proiectului Cluj-Napoca – Capitală Europeană a Tineretului 2015.
Compania a lansat în 2013 programul Nestlé needs YOUth cu obiectivul de a genera 10.000 de locuri de muncă și 10.000 de poziții de internship și programe de training pentru tineri sub 30 de ani la nivel european pentru a combate șomajul în cadrul acestui grup de vârstă.
În 2014, compania a lansat inițiativa Alliance for YOUth, ce reunește companii care generează internship-uri, programe de training și evenimente de consiliere în carieră pentru tineri. Aproximativ 200 de companii s-au alăturat inițiativei cu scopul de a genera 100.000 noi locuri de muncă. Încă de la lansare, programul Alliance for YOUth a primit recunoaștere din partea instituțiilor europene, guvernelor, instituțiilor educaționale și a sindicatelor.
La finalul anului 2014, Nestlé needs YOUth a ajutat peste 11.800 tineri să își găsească un loc de muncă sau oportunități de internship. Astfel, au fost organizate peste 1.600 evenimente de consiliere în carieră, mobilizând peste 5.600 de angajați din Europa.
În România, inițiativa Alliance for YOUth a fost lansată în 2014 și au fost oferite în cadrul acesteia peste 2.700 de locuri de muncă permanente și peste 16.000 locuri de muncă sezoniere pentru profesioniștii sub 30 de ani.