Black FridayBusinessCompanii

Trends: ce încasări a avut cel mai mare retailer online din China cu ocazia unui “Black Friday” autohton?

AlibabaCel mai mare retailer online din China, grupul Alibaba, controlat, printre alţii, de miliardarul Jack Ma (fondatorul său) şi de Yahoo, a înregistrat venituri de peste 9 miliarde de dolari în cea mai mare sărbătoare de shopping online a ţării, Singles Day, realizând un record absolut pentru o singură zi de oferte.

Singles Day a fost inventată prin anii 1990 de către studenţii chinezi, pornind iniţial ca un fel de sărbătoare anti- Valentine’s Day, un răspuns al persoanelor fără un partener de viaţă la cadourile achiziţionate de cupluri, cu această ocazie, fiecare persoană cumpărând un cadou pentru sine. Data acestei sărbători a fost stabilită pentru 11 noiembrie, o dată semnificativă pentru chinezi datorită celor patru cifre de 1 din ea.

De-a lungul anilor, gigantul chinez Alibaba a transfomat Singles Day într-o zi de shopping online destinată tuturor, alţi retaileri de profil alăturându-se iniţiativei.

Iar strategia grupului a dat roade, cifrele anuale arâtând că tot mai mulţi clienţi preferă cumpărăturile online în defavoarea celor clasice, din magazinele tradiţionale.

Astfel, dacă în 2012 Alibaba avea încasări de 3 miliarde de dolari cu ocazia Singles Day (peste cele de la Cyber Monday din SUA), anul trecut veniturile au urcat la 5,71 miliarde de dolari, iar în 2014 recordul a fost de 9,32 miliarde de dolari.

Canalele de shopping online au stimulat consumul în China şi au ţinut vânzările retailerilor la un nivel ridicat în ciuda scăderii înregistrate de economia locală. În ultimul trimestru, ritmul de creştere economică din China, a doua putere economică a lumii, a fost de 7,4%, cel mai mic din ultimii cinci ani.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button