TravelTrends

Travel: Vacanțele cu copii nu sunt doar un trend, ci o schimbare de ritm în turism!

25% dintre turiști merg în vacanță cu cel puțin un copil,  în creștere cu 5% față de anul trecut. bugetul mediu: 3.290 euro. Madeira se află în topul destinațiilor preferate de aceștia, potrivit Eturia.

Când pleci în vacanță cu copiii, nu doar vremea contează, ci și unde găsești un meniu potrivit, un mini club cu personal dedicat sau un parc acvatic aproape de hotel sau chiar în resort. 1 IUNIE a devenit deja un nou ”punct de plecare” pentru familiile care aleg să le ofere celor mici un cadou memorabil: o vacanță împreună.

Datele extrase din rezervările realizate pentru sezonul cald 2025 arată că 25% dintre turiști aleg vacanțele în familie, în creștere cu 5% față de anul trecut. Cum arată structura acestor călătorii:

  • 50% călătoresc cu 1 copil
  • 30% cu 2 copii
  • 13% cu 3 copii
  • 7% cu mai mult de 3 copii

(Vârstele celor mici sunt preponderent cuprinse între 2 și 12 ani.)

Top 3 destinații preferate de părinți în 2025

Vacanțele cu copii nu înseamnă doar plajă, ci și activități adaptate la nevoile celor mici, confort și experiențe memorabile. Cele mai căutate destinații pentru familiile cu copii în 2025 sunt:

  • Madeira – 37%
  • Thailanda – 35%
  • Mauritius – 28%

Toate aceste destinații au în comun mai multe lucruri: accesibilitate rezonabilă, inclusiv zboruri charter,  opțiuni de cazare confortabile, activități alternative la plajă (de la safari în natură, până la parcuri tematice sau plimbări pe mare) și, mai ales, hoteluri pregătite să răspundă nevoilor celor mici.

Ce caută părinții în hotelurile de vacanță?

Dincolo de stele, părinții se uită la detalii care contează:

  • 67% cer hoteluri cu facilități clare pentru copii (kids club, babysitting)
  • 20% cer mese adaptate vârstei celor mici
  • 10% solicită camere conectate
  • 3% întreabă despre siguranță: prezența salvamarilor, zone fără pericole, insecte etc.

Tot mai multe familii aleg hoteluri unde se pot relaxa în timp ce copiii sunt implicați în activități supravegheate. Acest trend este în creștere de la an la an, ceea ce ne arată că părinții își doresc ca cei mici să fie alături de ei, dar în același timp vor să aibă suficiente activități ca să nu se plictisească.

All inclusive și activități organizate – formula preferată de familii

60% dintre familii aleg pachete all inclusive în care relaxarea e garantată și programul copiilor poate fi structurat pe toată perioada șederii. Durata medie a vacanței este de 7 zile. Structura pachetelor preferate: sejururi la plajă sau mix plajă & oraș, cu activități incluse.

3.290 euro reprezintǎ bugetul alocat în medie de o familie (2 adulți + 1 copil) pentru o vacanță cu avion, 7 nopți cazare 4*, mic dejun și transfer.

Dincolo de cazare, părinții vor din ce în ce mai des să-și planifice din timp activitățile pentru cei mici. 37% dintre familii au rezervat în avans experiențe locale, precum:

  • 47% parcuri tematice
  • 31% safari, excursii în natură
  • 22% sporturi acvatice, ateliere de gătit sau activități creative.

Ce aleg părinții prevăzători? Asigurări și hoteluri ”family friendly”

Părinții vor să excludă orice situație neplăcută, așa că optează pentru asigurări generale care includ acoperire medicală în caz de urgență. 70% dintre turiștii care călătoresc cu copii aleg o astfel de asigurare.

Eturia are în portofoliu peste 830 de hoteluri, dintre care:

  • 500+ sunt clasificate ca ”family-friendly”.
  • Dintre acestea, 45% oferă servicii dedicate copiilor, precum mini cluburi, meniuri speciale, parcuri de distracții sau babysitting.

Vacanțele cu copii nu sunt doar un trend, ci o schimbare de ritm în turism.

SORIN STOICA, CEO ETURIA:                

”Observăm o schimbare clară în ultimii ani în comportamentul familiilor, mai ales după perioadă pandemiei. Părinții nu mai aleg la întâmplare, ci caută destinații care oferă siguranță, activități adaptate copiilor și condiții care le permit celor mici să se bucure cu adevărat de vacanță. Ne bucurăm că putem răspunde acestor nevoi printr-un portofoliu consistent de hoteluri care respectă aceste criterii. Calitatea serviciilor, facilitățile adaptate și atenția la detalii fac, în cele din urmă, diferența între o vacanță obișnuită și una memorabilă pentru întreaga familie.”

Eturia, de 18 ani în România:

Eturia a devenit, în 2007, prima agenție de turism turoperatoare din România, care oferă servicii personalizate pentru cei ce doresc să experimenteze o călătorie exotică autentică, oriunde în lume, la cele mai înalte standarde de turism. În acest an, Eturia celebrează 18 ani de activitate, timp în care a oferit experiențe de neuitat clienților săi, atât pe zona de servicii consultative, cât și în mediul online, with a human touch.

Pentru clienți, dincolo de cele peste 150 de destinații din portofoliul său, unde agenția colaborează strâns cu parteneri locali, experiența oferită de Eturia include consultanți specializați pe fiecare zonă a globului, capabili să recomande fiecărui client cele mai potrivite locuri, hoteluri și trasee, oferind totodată sfaturi valoroase.

Începând cu anul 2023, agenția pune la dispoziția clienților săi serviciile Eturia în proporție de 100% online, disponibile 24/7, dar mereu in contact cu clientul prin echipa sa, prin intermediul platformelor de rezervări www.sejureuropa.ro și www.sejurexotic.ro.

Începând cu anul 2024, portofoliul a fost extins cu o nouă platformă dedicată circuitelor, www.circuiterra.net. Agenția de turism Eturia numără peste 80 de angajați și a încheiat anul 2024 cu un rulaj impresionant, de peste 30 de milioane de euro.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button