BusinessCompaniiMarketing & Advertising

Topul băncilor cu cele mai multe reclame înregistrate pe parcursul anului 2015

Alpha Bank, ING Bank și BCR sunt băncile cu cele mai multe reclame înregistrate pe parcursul anului 2015, arată un raport al mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia.

Earned media vs paid media*

În 2015, Alpha Bank este instituția bancară cu cele mai multe reclame difuzate/tipărite – 9.196. În aceeași perioadă, 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, banca a înregistrat 6.436 de apariții (articole, știri etc.) în mass media din România. Prin urmare, valorile estimate pentru Alpha Bank sunt de 14,4 milioane de euro pentru Paid media și 2,9 milioane de euro pentru Earned media.

Locul doi în clasament este ocupat de ING Bank cu 6.772 de reclame. În ceea ce privește aparițiile media, ING a înregistrat 8.111 de mențiuni anul trecut, iar costurile estimate sunt de  3,6 milioane de euro pentru Earned media și 11,6 milioane de euro Paid media.

BCR este pe locul trei în top cu 6.440 de reclame. Banca a înregistrat 50.318 de apariții în mass media, cele mai multe dintre ele fiind mențiuni în social media. Astfel, costul estimat pentru Paid media ajunge la 12,7 milioane de euro, iar Earned media este de 6,9 milioane de euro, pe tot parcursul anului 2015.

Top bănci (4)

Top bănci (3)

Număr apariții/medii difuzare

Din punctul de vedere al numărului de apariții în mass media, BCR conduce clasamentul cu 50.318 de mențiuni, dintre care 31. 915 s-au înregistrat în social media. Urmează ING Bank cu 8.111 mențiuni și Alpha Bank cu 6.436 de mențiuni.        


Top bănci (2) 

Distribuția reclamelor/medii difuzare

Distribuția reclamelor pe tipuri de media indică un număr crescut al acestora la TV, 7.482 din totalul de reclame cu Alpha Bank fiind difuzate la TV. ING Bank a înregistrat 4.425 de reclame difuzate la posturile de televiziune, iar BCR – 5.486 reclame la TV. 

Top bănci (5)

Evoluția reclamelor la sectorul bancar 2014/2015

Numărul reclamelor înregistrate în 2015 pentru sectorul bancar a scăzut comparativ cu cel înregistrat în 2014. Dacă pe parcursul anului 2014 au fost difuzate 63.491 de reclame, în 2015 s-au înregistrat 61.128 reclame, mai putin cu 2.363 de reclame.

Rezultatele indică o scădere cu 16,8%  a reclamelor tipărite în presa scrisă în 2015, pe când reclamele difuzate la posturile de radio au înregistrat o creștere de 5%.

Top bănci (1)

Despre raport

Selecția celor trei bănci s-a făcut în funcție de numărul de reclame înregistrate pe parcursul anului 2015.

Monitorizare publicitate 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, surse admonit: 21 posturi de televiziune, 11 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale.

Paid media (media platită – reclama tradițională): costul estimat în euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Monitorizarea mass media 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, surse: 22 posturi TV, 13 posturi naționale de radio, peste 500 de publicații naționale și locale și peste 30.000 domenii online.

Earned media (media câștigată – aparițiile în mass media) : Costul estimat în euro a fost calculat pe baza valorii de advertising (AVE).

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button