Life&Style

Tendinţe în domeniul lavoarelor pe piaţa locală

kuma_40024Kuma România, companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, consideră că în ceea ce privește principalele tendinţe de anul acesta în domeniul lavoarelor pe piaţa locală vor fi favorite, în continuare, modelele cu forme organice. Cu toate acestea, românii se vor orienta tot către produsele în nuanţe deschise, chiar dacă pe piaţa scandinavă sunt la mare căutare cele în nuanţe puternice, închise.

de Marian Crăciun

Pe piaţa românească, cele mai cumpărate produse din gama Kuma pe segmentele comercial şi office building sunt lavoarele lungi cu mai multe boluri turnate. Când vine vorba de clienţii finali, aceştia sunt interesaţi de modele deosebite, special adaptate nevoilor proprii, menite să aducă o schimbare în baie sau bucătărie. În acest caz, designul şi raportul calitate – preţ sunt cele mai importante criterii de selecţie.

Kuma România a încheiat anul trecut cu un business în creştere cu 10% şi, pentru 2013, are în plan investiţii într-o nouă secţie de turnat lavoare. “Anul trecut, industria de obiecte sanitare a înregistrat o creştere uşoară, de 8% la nivel local, dar şi pe piaţa nordică, unde exportăm cea mai mare parte a producţiei. Semnalele sunt pozitive, iar planurile noastre din acest an sunt corelate cu această tendinţă de creştere”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România.

În acest context, Kuma are în vedere construirea unei noi secţii de turnat lavoare standard în cadrul fabricii din Băneşti, în condiţiile unei cereri în creştere pe acest segment. Aceasta va avea o capacitate totală de 150 de lavoare pe zi.

De asemenea, Kuma va investi şi într-o instalaţie specială – BreezeAir – care va reduce temperatura din secţia de turnare pe perioada verii, pentru ca angajaţii companiei să beneficieze de cele mai bune condiţii de lucru.

În ceea ce priveşte evoluţia business-ului Kuma în 2012, Camelia Olesen a subliniat că s-a înregistrat un avans cu 10% al cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, la 3 milioane de euro. „Pentru anul acesta estimăm o menţinere a cifrei de afaceri la nivelul lui 2012. Ca şi anul trecut, şi în 2013, 80% din livrări vor fi realizate către export, doar 20% fiind realizate pentru piaţa internă”, a mai spus reprezentanta companiei.

Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, fiind specializată pe producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidenţiale, comerciale, de birouri şi de utilitate publică,  blaturi de bucătării în suprafaţă continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre şi balcoane, mese de bar/restaurant, recepţii pentru hoteluri, concepte SPA şi mobilier modular marca Nordline pentru băi şi bucătării. Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 compania să se mute în Băneşti odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro.

La intrarea pe piaţa locală, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari, ajungând, în 2012, la 3 milioane de euro.

Printre principalele proiecte în cadrul cărora Kuma s-a implicat, se numără lanţuri hoteliere de 4 şi 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexe rezidenţiale şi de birouri (Willbrook, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Naţională), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.

Produsele Kuma pot fi găsite în showroom-uri specializate pe băi precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient, dar şi în magazine mici, exclusiviste din ţară, specializate în băi şi bucătării.

17 C_curb_Persepolis Hotel-Rin-Grand-2_big_big kuma_40024 Type_C_Graphalit_Quarts_Grey

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button