Odată considerată tabu de către organizaţii, social media este acum o componentă-cheie pentru dezvoltarea de produse, pentru colectarea feedback-ului şi pentru interacţiunea cu clienţii. Cu toate acestea, multe companii nu au o abordare coordonată pentru a utiliza social media în cadrul organizaţiei lor.
Social media a reinventat relaţia dintre organizaţii, clienţi, angajaţi, furnizori şi autorităţi de reglementare. De asemenea, a scurtat procese care durau zile sau săptămâni întregi, până la câteva ore sau minute.
Alături de multele oportunităţi pe care social media le generează, există însă şi multe provocări noi, cum ar fi securitatea datelor, probleme de confidenţialitate, cerinţe de reglementare şi de conformitate, aspecte asupra utilizării timpului de către angajaţi şi instrumentele de afaceri pentru gestionarea social media.
Studiul Ernst & Young arată că 38% dintre organizaţii nu au o abordare coordonată pentru a utiliza social media în cadrul organizaţiei lor. Rezultatul este o creştere generală a riscului şi o capacitate limitată de a exploata pe deplin canalele de social media în viitor.
Organizaţiile cu o abordare formală în utilizarea social media aleg de cele mai multe ori să diminueze riscurile prin limitarea sau interzicerea accesului la site-uri de social media (45%), adaptarea politicilor (45%) şi implementarea unor programe de informare (40%).