Deși marea majoritate a analiștilor de profil văd ceasurile inteligente ca unul dintre viitoarele trenduri mari în industria tech, iar companiile producătoare de smartphone-uri (și nu numai) se înghesuie să-și pună brandul pe acest gen de device-uri, se pare că smartwatch-urile mai au mult de furcă până ce vor fi adoptate de marea masă a consumatorilor.
Iar noua linie de ceasuri inteligente care vin la pachet cu sistemul de operare creat special de Google pentru ele, Android Wear, sunt cel mai bun exemplu pentru a ilustra mărimea pieței.
Potrivit informațiilor companiei de cercetare Canalys, ceasurile smart echipate cu Android Wear s-au vândut în doar 720.000 de exemplare anul trecut. Cel mai popular gadget al seriei a fost Moto 360, al Motorola, care, cu al său design a imitat foarte bine un ceas de mână clasic, atrăgând o bună parte dintre cumpărători.
Potrivit acestor date, Google ar avea o cotă de piață de 15% din segmentul total al dispozitivelor purtabile, în 2014 fiind livrate circa 4,6 milioane de unități. Comparativ, producătorii au vândut circa 230 de milioane de tablete și 1,3 miliarde de smartphone-uri. Iar cei de la Apple se pregătesc să-și lanseze propriul ceas smart. Poate ei vor avea mai avea mai mult succes.