În iunie 2012, Praktiker și agenția Leo Burnett & Target lansau pe piață campania „Praktiker. Îți permiți chiar și cu venituri mici”. Campania publicitară își propunea să schimbe percepția clienților că Praktiker avea prețuri mari. În contextul unei piețe foarte aglomerate în care toată comunicarea se axa pe prețuri mici, Praktiker a reușit să se diferențieze printr-o abordare inedită care și-a dovedit eficiența. În loc să folosească aceleași sintagme „cel mai mic preț” sau „prețuri garantate”, Praktiker a ales să comunice prețurile sale prin echivalarea acestora în ore de muncă pentru numeroase profesii răspândite în rândul clasei medii: șofer, zugrav, pompier, farmacist sau croitor vânzător.
Această abordare s-a dovedit a fi un real succes: rezultatele unui studiu realizat după numai 6 luni de campanie au arătat că oamenii au perceput prețurile Praktiker ca fiind cu 20% mai mici decât fuseseră percepute înainte de campanie.
În plus, studiul arată că 94% dintre cei intervievați au considerat credibilă campania „Praktiker. Îți permiți chiar și cu venituri mici” și mai mult de jumătate dintre cei care au văzut-o au fost convinși să meargă în magazinele Praktiker. Campania a avut un efect pozitiv și la nivel de business, Praktiker înregistrând creșteri în numărul de clienți și în vânzări pentru prima dată în ultimii 3 ani.
Campania a fost soluția cea mai bună de a schimba percepția clienților asupra prețurilor Praktiker fără a vorbi de prețuri mici. Campania s-a adresat unui segment larg de populație, acesta fiind și motivul pentru care am ales meserii cât mai diversificate, dar totodată populare, cu răspândire mare și foarte cunoscute. Rezultatele acestei campanii au fost uimitor de pozitive – am înregistrat creștere atât în traficul de clienți, cât și în vânzări pe toată perioada de comunicare a campaniei, din iunie până în decembrie 2012. Este pentru noi un moment foarte important.”
Cornelia Gheorghe, Director Achiziții Praktiker România.
La rândul ei, Irina Cărbunescu, Strategic Planner Leo Burnett & Target este de părere că pe o piață în care toți concurenții comunică de 3 ani exclusiv prețuri mici, cele mai mici, imbatabile, provocarea a fost să găsească o manieră nouă și convingătoare pentru a schimba percepția despre prețurile Praktiker.
Soluția a venit când ne-am uitat la consumatori. Am realizat că promisiunea de preț mic nu însemnă nimic, în lipsa unui reper, a unui preț mic comparat cu ceva anume. Astfel, am ales să folosim un reper mult mai puternic și relevant pentru consumatori: veniturile lor.”
Irina Cărbunescu, Strategic Planner Leo Burnett & Target.