BusinessGoing OutInvestitiiLife&Style

Sakura, o afacere de familie care integrează Japonia în viaţa românilor

Sakura, concept inovator care face accesibilă limba japoneză, este prima afacere din România dezvoltată în jurul unei limbi şi civilizaţii străine.

Înfiinţată în 2011 din pasiunea lui Cristian şi a Alexandrei Jidiuc pentru cultura japoneză, Sakura s-a dezvoltat organic, asigurând în 2015 servicii integrate care includ: cursuri de limba japoneză, programe şi excursii personalizate în Japonia, evenimente cu specific japonez, traduceri şi consultanţă de business pentru obţinerea formelor legale de trai în România.

În 2015, Sakura a înregistrat o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 250.000 de euro, din care 50% reprezintă şcoala de limba japoneză, 30% – programele şi excursiile în Japonia, iar 20%  consultanţa în afaceri şi evenimentele cu specific japonez.

Pentru 2016, Sakura îşi propune creşterea cifrei de afaceri cu aproximativ 25%, prin dezvoltarea diviziei de consultanţă în afaceri, a celei de evenimente cu specific japonez şi a celei de programe turistice.

Creşterea importanţei diviziei de consultanţă în cifra de afaceri se bazează pe serviciile oferite pentru obţinerea formelor legale de trai în România, pe training-urile de adaptare a japonezilor în România dar şi pe serviciile de traduceri.

Alexandra Jidiuc_Managing Partner
Alexandra Jidiuc_Managing Partner

În 2016, este  estimată şi o creştere a segmentului de evenimente corporate cu specific japonez. Prin variantele oferite companiilor (ceremonia ceaiului, caligrafie tradiţională, gastronomie, origami), Sakura crează un cadru de interacţiune unic şi autentic.

Programele turistice reprezintă al treilea motor de creştere Sakura în 2016. Excursiile sunt organizate în grupuri mici, de maxim 8 persoane, ghidate de cunoscători ai culturii şi limbii japoneze şi sunt personalizate în funcţie de hobby-urile şi pasiunile participanţilor legate de Japonia. Anual sunt organizate trei programe turistice (aprilie, august şi decembrie) adresate celor care vor să exploreze Japonia.

Programul turistic din luna august este adresat celor care studiază limba japoneză. Tabăra de vară Sakura reprezintă o opţiune originală în care studiul limbii japoneze este îmbinat cu vizitarea celor mai importante obiective turistice.

Autenticitatea şi exotismul culturii japoneze atrage din ce în ce mai mulţi români. Astfel, din 2011 peste 1.500 persoane au urmat cursurile Sakura. Cei care optează pentru cursurile de japoneză sunt preponderent de elevi-studenţi pasionaţi de limba sau cultură (manga), în proporţie de 60%. De-a lungul timpului, şcoala a avut şi cursanţi de peste 60 de ani.

Aproximativ 70% din cei care încep primul modul de limba japoneză continuă cursurile, în timp ce după cel de-al doilea modul, 60% din elevi aleg să aprofundeze acestă limbă.

Şcoala de japoneză cuprinde 5 tipuri de cursuri: cursuri de grup, cursuri individuale, cursuri de autentificare Nihongo Nōryoku Shiken, cursuri pentru companii şi cursuri adresate copiilor, care le includ pe cele de limbă, cursurile de vară şi cele de manga. Dintre acestea, cursurile de grup şi cele individuale sunt cele mai căutate. Începând cu acest an, Sakura a început şi cursurile de limbă japoneză pentru companii.

De asemenea, Sakura a organizat, în ianuarie, şi primul eveniment cu specific românesc în Tokyo, care a presupus o degustare de vinuri şi de produse tradiţionale româneşti. Datorită succesului avut, evenimente de promovare asemănătoare vor fi organizate şi cu ocazia Sărbătorilor Pascale.

Scopul acestor evenimente este de creşte interesul japonezilor pentru România şi cultura românească, dar şi de a atrage branduri româneşti reprezentative care să se promoveze în Japonia. Autenticitatea serviciilor Sakura este garantată prin implicarea nativilor japonezi în toate procesele desfăşurate.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button