Royal Caribbean Cruises, al doilea operator de croaziere la nivel mondial, a înregistrat un profit record în primul trimestru al acestui an – plus 62% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Principalele motoare ale creşterii au fost vânzările de bilete, sumele mai mari cheltuite de pasageri pentru băutură, precum şi tratamentele SPA.
În primele trei luni ale anului trecut, mulţi turişti au evitat liniile de croazieră după scandalul legat de scufundarea navei Costa Concordia, aflată în proprietatea Carnival Corp. Astfel, în timp ce numărul pasagerilor din acest an a scăzut cu un procent, operatorul de croaziere a raportat o creştere de aproape 2% a turiştilor care petrec în medie 7 zile pe un astfel de vas. Totodată, aceşti turişti au fost mai darnici.
Pentru primele trei luni ale acestui an, Caribbean Cruises a raportat un profit net de 76,2 milioane de dolari, în creştere cu aproape 30 de milioane de dolari comparativ cu T1 2012. În acelaşi timp, veniturile totale ale companiei au crescut la 1,91 de miliarde de dolari, de la 1,83 de miliarde de dolari încasaţi anul trecut.
Veniturile din vânzarea de bilete au înregistrat un plus de trei procente, la 1,4 miliarde de dolari , în timp ce vânzările de înregistrate la bordul navelor, ca de exemplu pentru excursii, băuturi alcoolice, jocuri de noroc sau tratamente SPA au adus în conturile operatorului 517,4 milioane de dolari, un plus de 7% faţă de T1 2012.
Potrivit oficialilor companiei, rezervările de bilete pentru croaziere înregistrează o creştere de 5% până în acest moment, piaţa nord-americană rămânând principalul client al companiei cu sediul în Miami.
La finalul anului trecut, Franţa a primit o comandă de peste 1 miliard de euro pentru construcţia unei nave de lux pentru croaziere comandată de compania americană Royal Caribbean International Nava va fi livrată la jumătatea anului 2016. Contractul prevede şi construcţia unei a doua nave, care să fie livrată în primăvara lui 2018.
În prezent, compania are o flotă de 40 de nave de croazieră.